Zákazníci CZC.cz uplynulé dva týdny rekordně utráceli

Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz má za sebou jedno z nejúspěšnějších období ve své historii. Loni přišel největší obrat až těsně před Vánoci, letos začali zákazníci utrácet ve velkém už ve 46. a 47. týdnu. Celkový obrat objednávek CZC.cz za uplynulé dva týdny byl přes 194 milionů korun. To je téměř 2× více než ve stejném období v roce 2012. (TZ)

Nárůst množství objednaných produktů i hodnoty tohoto zboží je zpravidla pozvolný a vrcholí těsně před Vánoci.  „Letošní situace je však zcela odlišná. Při srovnání předminulého 46. týdne loni a letos pozorujeme 93% nárůst obratu objednávek, uplynulý týden je nárůst 75%,“ uvedl marketingový ředitel CZC.cz Kamil Demuth. Celkový obrat objednávek za zmíněné dva týdny je přes 194 milionů korun.

Zákazníci CZC.cz v těchto dvou týdnech objednávali nejvíce tablety, notebooky, tiskárny a mobilní telefony. „Skoro dvojnásobně také vzrostl zájem o herní konzole, či některé počítačové komponenty,“ informoval Demuth. Doplnil, že nakupující v téměř 80 % zvolili osobní odběr na prodejně. „Obliba osobních odběrů je daná rozsáhlou pobočkovou sítí CZC.cz. Zákazníci si mohou zboží vyzvednout na 50 místech zdarma a v dobu, kdy se jim to hodí nejlépe. Třeba cestou z práce,“ podotkl Demuth.

Vliv na obrat má i zásah ČNB

Jednou z příčin brzkého nárůstu prodejů v roce 2013 je intervence České národní banky. „Nedávný zásah banky vedl ke skokovému oslabení koruny, což vedlo k okamžitému  navýšení cen u distributorů,“ sdělil obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. Vysvětlil, že zákazníci se zdražování zalekli a začali tedy vánoční dárky kupovat dříve než v předchozích letech.

„Věřím ale, že mírné zdražení u některých produktů zákazníky neovlivní a nakoupí vše, co měli v plánu. Mohou třeba ušetřit osobním odběrem zboží, které je u CZC.cz možné bez poplatku na 50 pobočkách v Česku,“ dodal Pilský.

O společnosti CZC.cz:

CZC.cz s.r.o. patří mezi největší a nejoblíbenější internetové obchodníky s počítači a elektronikou v České republice, což dokazuje i úspěch v hlasování o nejoblíbenější e-shop ShopRoku 2013 a 2012. Za 15 let své existence prodal 9 mil. produktů více než 2,5 mil. zákazníkům. CZC.cz je držitelem mnoha ocenění a certifikátů, od Křišťálové lupy 2006 a 2007, certifikátů Gold Partner Microsoft či HP až po certifikát výjimečnosti společnosti TÜV SUD Czech či loga SOAP Sdružení na ochranu spotřebitelů. CZC.cz je ryze česká firma a zaměstnává přes 130 zaměstnanců (více na www.czc.cz). Posláním firmy je pomáhat lidem bezstarostně objevovat a pořizovat si nové technologie.