Češi chtějí pod stromečkem praktické a originální dárky

Tři čtvrtiny Čechů si přejí najít pod stromečkem nápadité dárky. Přitom se ale nemusí jednat o drastické změny pro vybírajícího: stačí, když nadělí klasické dárky trochu osobněji. Podle výzkumu společnosti ChlapskaZasilka.cz se stále větší oblibě těší také dárky, které obdarovaný dostane postupně, jako je například roční předplatné časopisů nebo čtvrtletní zásilka prádla či kosmetiky. (TZ)

„Obdarovaní vítají dárky, které upotřebí, ale zároveň si přejí, aby byl dárek skutečně osobní, určený jenom pro ně,“ vysvětluje Martin Březina ze společnosti ChlapskaZasilka.cz, která se při výzkumu ptala pěti set mužů a žen mezi osmnáctým a pětapadesátým rokem. Například nejčastěji darovaná kosmetika je v pořádku, pokud obdarovaný dostane výrobky, které skutečně využije, nikoliv neosobní balík ze supermarketu, vyplývá z výzkumu. Kosmetiku letos chystá darovat téměř 80 procent dotázaných, oblíbené jsou dále i knihy a oblečení.

Nejvíce ceněnou vlastností dárku je podle 75 procent lidí jeho nápaditost a osobitost, následované možností praktického využití. Naopak finanční hodnota překvapivě nehraje velkou roli: drahý či luxusní dárek upřednostňuje pouze šestina dotázaných.

Zásilkové služby nabírají na oblibě

Velkým trendem posledních let jsou také dárky, které obdarovaný dostává postupně a déle si je tak vychutná. Jedná se například o kosmetické či vinařské boxy, nově také pravidelné zásilky se spodním prádlem. „Meziročně stoupl zájem nadělit na Vánoce mužům pravidelně posílané balíčky spodního prádla o více než třicet procent,“ podotýká Březina. Výhodou takového dárku je podle něj nejen násobná radost z dárku na etapy, ale také fakt, že se dotyčný nemusí sám o nic starat, balíček obdrží vždy až na práh dveří.

Společnosti obvykle navíc nabízejí možnost stylizovaného osobního věnování přidaného do zásilky, samozřejmostí bývá výběr zboží na míru – každý box je proto originál přesně podle vkusu a potřeb obdarovávaného. Podmínkou ale je, aby si dotyčný nakupující vyhradil pár minut a skutečně se nad dárkem zamyslel. „Ukázalo se ale, že takový dárek pak potěší nesrovnatelně víc,“ uzavírá postřeh z výzkumu Březina z ChlapskaZasilka.cz.

O projektu Chlapská zásilka

Služba ChlapskaZasilka.cz se zaměřuje na sortiment pánského spodního prádla, který je potřeba pravidelně obměňovat a nabízí to nejlepší, co je na českém trhu k dostání. Zásilku doručí pohodlně domů včetně osobního věnování. Objednávat mužům pravidelné či jednorázové zásilky mohou samozřejmě také ženy.

Chlapská zásilka se umístila na 2. místě v prestižním startup akcelerátoru StarCube a mezi 14 nejlepšími projekty v soutěži Vodafone Nápad roku 2012.