Společnost Savills zaznamenala výraznou expanzi luxusních značek v dovolenkových destinacích. Některé brandy dokonce navrhly limitované exkluzivní kolekce. Armani Neve je dostupná v lyžařských střediscích Courchevel, Svatý Mořic, Crans Montana a Megève, „LV By the Pool„ má dva pop-up butiky (tj. krátkodobý prodej v kamenném obchodě) pouze na ostrově Zuma Mykonos a Prada uvedla na trh kolekci ASPENX inspirovanou Aspenem v Coloradu. Ke vzniku nových obchodů významných značek Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Richmont a Armani se přidaly i návrhářské značky Alexander McQueen, Balenciaga, Burberry, Bvlgari a Zimmerman.
„Hlavním důvodem pro expanzi luxusních značek v horských a letních dovolenkových destinacích je, že se po pandemii u movitějších zákazníků zvýšila chuť po cestování. V důsledku toho se v letech 2022 až 2023 zdvojnásobil počet otevřených luxusních obchodů v zimních a letních letoviscích a oproti průměrnému celosvětovému vývoji před pandemií byl nárůst téměř čtyřnásobný,“ říká Lucie Hanuš, marketingová manažerka v Savills.
Tento nárůst je dán jak poptávkou po značkách, tak zvýšenou nabídkou, protože luxusní letoviska a hotely se stále více snaží vytěžit maximum ze svých nemovitostí. Proto ve svých areálech vytvářejí také nákupní ulice s luxusními značkami. Pop-up obchody poskytují mnohostranný přístup, díky němuž se dočasná přítomnost značky v prázdninové lokalitě stává pro zákazníky nezapomenutelným zážitkem.
Začátkem letošního roku otevřela značka Louis Vuitton dva pop-up butiky na ostrově Zuma Mykonos, kde byla k dispozici její limitovaná exkluzivní letní kolekce. Značka také v rámci kampaně „LV By the Pool„ ovládla místa u bazénů v tomto letovisku. To znamenalo potisk světoznámého monogramu na lehátka, ručníky, a dokonce i na samotný bazén. Umístění a propojení s letovisky také umožňuje značkám rozšířit jejich sortiment a nabídku produktů. Skvělým příkladem je řada Armani Neve, která byla podpořena strategií pop-up obchodů v evropských resortech včetně Courchevelu, Svatého Mořice, Crans Montany a Megève.
Nejen pop-up obchody berou prázdninová místa útokem. Průzkum společnosti Savills zaměřený na alpské destinace odhalil, že Aspen v Coloradu má největší počet stálých luxusních obchodů s devíti velkými značkami od Ralpha Laurena po Van Cleef & Arpels, Dior a Louis Vuitton. V průběhu pandemie se luxusní prodejci, kteří kdysi vyhledávali alpské destinace pro sezónní pop-upy, začali postupně zavazovat k větším, dlouhodobým kamenným prostorám; mezi nově příchozí patří Balenciaga a Overland Sheepskin Co. Významným faktorem tohoto trendu byla poptávka po luxusním lyžařském životním stylu na sjezdovkách i mimo ně; Prada uvedla na trh ASPENX – limitovanou kolekci sportovního lyžařského oblečení a doplňků inspirovanou Aspenem.
O společnosti Savills:
Savills CZ s. r. o. je součástí globální společnosti Savills plc, která více než 160 let poskytuje poradenské služby v oblasti komerčních nemovitostí. Savills plc je zalistovaná na akciové burze London Stock Exchange a zaměstnává přes 40 000 profesionálů ve více než 70 státech.
Díky znalosti dat a trendů ze světových průzkumů jsme schopni našim klientům poskytnout poradenství jak na lokální, tak globální úrovni a uvést jejich přání do života prostřednictvím inovativních řešení šitých na míru. Ať už jste expandující firma nebo investor, který chce optimalizovat své portfolio, ke každému vašemu projektu přistupujeme individuálně a poskytujeme nejnovější poznatky a profesionální poradenství.
V České republice je společnost Savills aktivní od roku 2017. Přes 65 expertů její pražské kanceláře nabízí klientům odborné služby od investičního poradenství, oceňování, agendy pronájmů a správy nemovitostí přes konzultace v oblasti výstavby a plánování projektů až po průzkum trhu v sedmi hlavních sektorech: průmysl a logistika, kanceláře, maloobchod, volný čas, hotely, rezidenční bydlení a ubytování pro studenty.
Pro více informací o společnosti navštivte stránku savills.com. Novinky z české kanceláře Savills najdete na savills.cz, anebo lokálním LinkedIn profilu (@Savills Czech Republic).