Výzkumná agentura Nielsen připravila v rámci svého měsíčního seriálu krátkých zpráv z monitoringu reklamy Ad Intel přehled nejsilnějších inzerentů z řad firemních a produktových značek za rok 2023 (leden–prosinec) v segmentu herního softwaru. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce*.
Hraní elektronických her patří mezi nejoblíbenější volnočasové aktivity chlapců ve věku 6–15 let. Výsledky volně prodejné studie Děti a nová média 2023, kterou společně realizovaly agentury Nielsen a ResSOLUTION Group, ukazují, že nejčastějšími hráči jsou chlapci ve věku 12–13 let: každý den hraje až 54 % z nich. A jaké hry jsou nejoblíbenější?
Děti nejčastěji hrají kreativní a edukativní hry (jako je např. Minecraft), multi-playerové, simulační nebo akční/dobrodružné hry (jako jsou např. Forge of Empires nebo The Legend of Zelda). Děti hrají elektronické hry na mobilních telefonech, na PC/noteboocích či herních konzolích. Alespoň jednou za 14 dní využívá herní konzoli bezmála polovina (47 %) chlapců ve věku 12–13 let.
Hráči dnes mají k dispozici nepřeberné množství her různého typu. Při výběru děti často získávají inspiraci od starších sourozenců a kamarádů. „Na většinu her, které hraju, jsem přišel přes staršího bratra. Třeba Hearthstone kdysi hrál a já se na to rád díval,“ chlapec, 14 let.
Svoji roli však hraje i reklama. Kdo chce být vidět, musí i na tomto vysoce konkurenčním trhu investovat do komunikace. Data z monitoringu reklamy Ad Intel ukazují, které firemní a produktové značky v segmentu herního softwaru v roce 2023 (leden–prosinec) do inzerce investovaly nejvíce. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce*.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2024/03/TOP5-produktovych-znacek-herni-software-1024x640.jpg)
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2024/03/TOP5-firemnich-znacek-herni-software-1024x640.jpg)
Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen přináší ucelený a strukturovaný přehled o tuzemské reklamě napříč celou mediální sférou. V České republice funguje již od roku 2010. Data pro něj jsou získávána nezávislým sběrem (Televize, Tisk, Rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH sektor) i kombinací obou přístupů (Internet). Sběr i analýza probíhají na základě transparentních metodologických postupů. Více informací přináší webová stránka nielsen-admosphere.cz.
*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).