Deník zdarma Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA, který je dlouhodobě nejčtenějším deníkem v Praze a okolí, ještě více posílí svoji přítomnost v regionech a zároveň zvýší svůj tištěný náklad. Od 26. dubna 2024 bude každý týden v pátek vycházet s rozšířeným tištěným vydáním. Nově bude čtenářům k dispozici na dalších 2 200 distribučních místech v 950 městech a obcích „převzatých“ po týdeníku 5plus2. Celkový páteční náklad deníku Metro bude činit přibližně 450 tisíc kusů a bude distribuován celkem na 2 850 místech v 1 600 městech a obcích České republiky. Metro se tak zařadí mezi největší tištěné deníky na domácím trhu.
Novinkou je rozjezd regionálního zpravodajství také na portálu metro.cz. Čtenáři zde denně najdou aktuální zpravodajství ze svých okresů. Stačí v navigaci menu vyhledat příslušný kraj a v následně rozbalené mapě kliknout na příslušný okres.
„Jsme rádi, že můžeme oznámit tuto novou etapu v rozvoji deníku Metro. Posílení v regionech, zvýšení tištěného nákladu a přelomové změny na webu metro.cz nám umožní poskytovat čtenářům po celé republice ještě lepší servis v podobě komplexnějšího a bohatšího zpravodajství. Naše čtenářská obec bude teď skutečně obrovská,“ uvedl Petr Holeček, šéfredaktor deníku Metro.
Díky rozšíření regionálního zpravodajství bude mít Metro možnost poskytovat ještě více exkluzivních reportáží, analýz a rozhovorů, které budou zároveň doprovázeny zpravodajstvím z celé ČR, zábavou ve formě křížovek a nabídkou společenských, kulturních a sportovních událostí.
Pro deník Metro, který v květnu 2023 změnil svou vizáž a nabídl nové lifestylové, společenské a kulturní rubriky, tato expanze představuje důležitý milník a zároveň potvrzuje jeho přední postavení mezi tištěnými deníky v ČR. Podle dat z posledního výzkumu čtenosti Media projekt za 1. až 4. čtvrtletí 2023 je celostátní čtenost deníku Metro 295 tisíc čtenářů na vydání, z toho samotná Praha bez okresů Praha-Východ a Praha-Západ vykazuje 202 tisíc čtenářů na vydání. V Praze se deník stal velmi populární a doslova fanouškovskou platformou, skrze kterou čtenáři komunikují se samotným městem i mezi sebou navzájem.
Deník Metro i s rozšířeným obsahem a zvýšeným nákladem nadále zůstává všem čtenářům k dispozici zdarma.
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví téměř 3 miliony čtenářů tisku a měsíčně 7,2 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 4,85 milionu čtenářů, což představuje 55,6 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,2 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, titul zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls, virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.