Bývalý vedoucí vývoje AI v IBM Jay Limburn rozšiřuje vedení Ataccama, oznámila společnost na americké konferenci Snowflake Data Cloud Summit 2024
Praha, Toronto, Boston 4. června 2024 – Česko-kanadská společnost Ataccama, specializující se od roku 2007 na správu dat s využitím umělé inteligence, dnes oznámil jmenování Jaye Limburna do nově vytvořené pozice vedoucího produktu (Chief Product Officer, CPO). Limburn k začátku června rozšířil dosud sedmičlenné vedení firmy s cílem dále posílit expertízu společnosti v oblasti umělé inteligence a cloudového softwaru na principu předplatného (SaaS). Ataccama tímto krokem upevňuje své postavení předního poskytovatele řešení v oblasti kvality a správy dat, včetně správy hlavních dat pro velké podniky. Novou posilu Ataccama oznámila na datové konferenci Snowflake Data Cloud Summit 2024 v San Franciscu.
Jay Limburn do Ataccamy přichází v době, kdy trh cloudového řešení pro správu dat rychle expanduje a objem firemních dat exponenciálně roste každým rokem. Limburnovým úkolem je nastavit jasný strategický směr pro vývoj produktů a inovace, rozšířit funkčnost umělé inteligence v rámci platformy Ataccama ONE a urychlit dokončení přechodu společnosti a jejích služeb na cloudové technologie.
„Každá diskuze v zasedacích místnostech se dnes zaměřuje na obrovský potenciál umělé inteligence. Ta figuruje jako odlišující faktor v podnikání a má schopnost proměnit data ve strategické aktivum, které umožňuje lepší rozhodování a růst. Ataccama zákazníkům vykopává správné základy pro nasazení umělé inteligence v podobě čistých a vysoce kvalitních obchodních dat. Jayovy zkušenosti v oblasti technologie a řízení datové strategie nám pomůžou urychlit plánované inovace a řešit obchodní výzvy našich zákazníků,“ vyjadřuje se k nové posile Mike McKee, CEO Ataccama.
Dříve Limburn působil u technologického giganta IBM jako Vice president of product management. V této roli vedl oddělení řízení dat, které mělo na starosti vývoj datových a AI produktů, včetně spuštění služby IBM watsonx AI v roce 2023. Během svého patnáctiletého působení v IBM Limburn zastával také několik vedoucích produktových rolí. Podílel se tak na strategiích pro data governance, kvalitu dat, ochranu soukromí a katalogizaci dat na platformě IBM, které jejich klientům pomáhaly s legislativou týkající se nakládání s daty.
„Generativní umělá inteligence představuje technologickou disrupci, která přichází jednou za desetiletí. Ataccama již v roce 2015 na svou platformu nasadila umělou inteligenci a v roce 2023 k ní přidala generativní umělou inteligenci. Při zavádění nových technologií, které zlepšují obchodní výsledky zákazníků, byla Ataccama vždy napřed před ostatními. Jsem proto opravdu nadšen, že se můžu připojit k tak dynamickému týmu s živou kulturou a ambiciózní vizí,“ komentuje sám Limburn své nové pracovní působiště.
Jay Limburn se připojuje k dosud sedmičlennému vedení Ataccama v čele se CEO Mikem McKeem, který pozici převzal loni v září. Ataccama svého nového produktového ředitele oznámila během prvního dne Snowflake Data Cloud Summit 2024, jedné z největších amerických konferencí zaměřených na data a cloudové technologie. Snowflake je předním poskytovatelem cloudového úložiště pro data a jedním z technologických partnerů Ataccama. Jay Limburn bude na konferenci mít vlastní přednášku, kde bude demonstrovat výhody spolupráce Ataccama a Snowflake.
Více o společnosti Ataccama
Ataccama je česko-kanadská softwarová společnost, která vyvíjí světově úspěšnou platformu Ataccama ONE pro pokročilou správu a řízení podnikových dat. Toto řešení se umístilo v elitním žebříčku Gartner Magic Quadrant jako lídr v oblasti data quality solutions. Obsahuje veškeré nástroje pro automatizované řízení kvality dat, jejich katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, to vše založené na celé řadě nejmodernějších technologií včetně umělé inteligence. Demokratizace přístupu k datům, zejména těm velkým, otevírá firmám od střední až po enterprise úroveň jednoduchou cestu k vytvoření Data Quality Fabric, tedy centrálního místa pro efektivní práci s daty s přidanou hodnotou v podobě řízení kvality dat. Ataccama má pobočky v 10 zemích světa, přičemž české vývojové centrum je největší, hlavní centrála je v kanadském Torontu. Mezi její klienty patří například T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank a Heineken. V červnu 2022 získala Ataccama v investičním kole series-A od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities přibližně 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů) za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky.