AMSTERDAM a SAN FRANCISKO – 24. února – AVG Technologies (NYSE: AVG), společnost poskytující internetovou bezpečnost 177 milionům aktivních uživatelů, dnes oznámila, že spustila systém krátkých notifikací pro mobilní aplikace. Tyto notifikace budou uživatele informovat o tom, jaká data jsou sbírána a jakým způsobem jsou sdílena. AVG je tak jednou z prvních společností v odvětví, jež se rozhodla uplatnit tento doporučený postup, navržený na základě multilaterálního procesu americkým Národním úřadem pro telekomunikace a informace (NTIA) a zveřejněný v červenci loňského roku. (TZ)
„AVG je inovátorem v oblasti zabezpečení a ochrany soukromí a jako takový si dobře uvědomuje, že vyšší transparentnost vede k větší důvěře,” říká Jules Polonetsky, ředitel Future of Privacy Forum. „Těšíme se, že i další společnosti budou následovat příkladu AVG a že se přikloní k takovému způsobu informování, který bude srozumitelný pro běžného uživatele.”
Společnost AVG monitorovala multilaterální proces NTIA o transparentnosti mobilních aplikací od roku 2012 až do vytvoření Etického kodexu, jenž byl dokončen v roce 2013. AVG nabídne ve svých mobilních aplikacích systém krátkých notifikací a stane se tak jednou z prvních firem, která bude reagovat na nové směrnice.
„Jakožto odpovědný poskytovatel mobilních aplikací si uvědomujeme, že většina spotřebitelů nečte u každé stahované aplikace podmínky použití až do konce, protože to často bývá komplikované a časově náročné. Z nedávného průzkumu MEF Global Consumer Trust Report, realizovaného ve spolupráci s AVG, rovněž víme, že 65 procent spotřebitelů nerado sdílí se svými aplikacemi osobní informace. Vítáme proto iniciativu NTIA a snahu ustanovit regulační rámec, který podpoří nový přístup v celém odvětví. Naše notifikace fungují na způsob „nutričních štítků” na potravinách a plánujeme jimi během letoška vybavit všechny své mobilní aplikace,” prohlásil Jim Brock, VP Privacy Products, AVG Technologies. „V internetu věcí spotřebitelé často nechtěně sdílejí více dat, než si uvědomují. Prostřednictvím konzistentního uplatňování našich notifikací ve všech aplikacích dosáhneme toho, že naši zákazníci budou vědět, zda naše aplikace sbírá jejich data, proč to dělá a za jakým účelem mohou být tato data sdílena.”
V rámci iniciativy NTIA spotřebitelské asociace a asociace bojující za ochranu soukromí (např. Americká unie za občanské svobody, World Privacy Forum, Consumer Action, Future of Privacy Forum nebo App Developers Alliance) volaly po kodexu, který by stanovil povinnost vydávat notifikace psané standardizovaným a jasným jazykem. Modelové notifikace, které vytvořilo Future of Privacy Forum, byly následně testovány v komunitě uživatelů aplikací AVG, aby bylo zajištěno, že styl, jazyk a rozhraní splňují cíle projektu. Notifikace se vůbec nejdříve objeví v řadě mobilních aplikací.
Více informací o AVG a soukromí najdete na blogu Jim Brocka nebo si stáhněte AVG PrivacyFix™, kde si ověříte, nakolik je vaše soukromí otevřeno ostatním na Facebooku®, Googlu® a LinkedInu®.
###
O AVG Technologies (NYSE: AVG)
Posláním AVG je zjednodušit, optimalizovat a zabezpečit zážitek na internetu, poskytnout klid mysli propojenému světu. Výkonný a snadno použitelný AVG software a služby online poskytují uživatelům kontrolu nad jejich prací na internetu. Výběrem AVG softwaru a služeb se uživatelé stávají součástí důvěryhodného globálního společenství, které těží z vlastních síťových výhod, vzájemné ochrany a podpory. AVG se rozrostla uživatelská základna na 177 milionů aktivních uživatelů k 31. prosinci 2013 a nabízí portfolio produktů, které se zaměřuje na spotřebitele a malé obchodní trhy, včetně zabezpečení internetu, optimalizace výkonu PC, online zálohování, mobilní bezpečnost, ochrany identity a rodinného bezpečnostního softwaru.
Zůstaňte v kontaktu s AVG:
-
Pro aktuální zprávy sledujte AVG na Twitteru: www.twitter.com/AVGfree
-
Staňte se fanouškem AVG na Facebooku: www.facebook.com/AVG
-
Připojte se k naší komunitě na LinkedInu: www.linkedin.com/groups?gid=2719797
-
Sledujte naše videa na www.youtube.com/user/officialAVG