Praha, 19. března 2014 – Technologie výroby televizí se neustále posouvá. Doby, kdy televizory sloužily pouze pro sledování programů jednotlivých stanic, jsou pryč. Čím dál tím více domácností je vybaveno více než jednou televizí. Zákazníci upřednostňují větší úhlopříčku a vizuálně silnější zážitek. Roli hraje i nabídka funkcí. Podle odborníků ze společnosti Electro World mohou televizory v blízké budoucnosti nahradit počítače. (TZ)
„Novým standardem, výrazně zlepšujícím kvalitu obrazu nových televizorů, se pomalu stává tzv. Ultra HD technologie, která zobrazuje čtyřikrát více bodů než Full HD obrazovky,“ vysvětluje jeden z aktuálních trendů Libor Bauer ze společnosti Electro World. Ceny televizí s touto technologií zaznamenaly výrazný pokles, díky kterému jsou nyní dostupnější i pro běžné spotřebitele. V poslední době zaznamenává trh také ústup plazmových a LCD televizí. Ty v kvalitě obrazu či zobrazování černé barvy předstihly televizory s LED technologií. „Někteří z velkých výrobců dokonce oznámili definitivní konec výroby plazem,“ dodává Bauer.
Výrobci vidí budoucnost v zakřivených televizorech
Jedním ze současných hitů, který se bude v nabídce televizorů objevovat stále častěji, jsou zakřivené TV. Nalezneme je jako vlajkové lodě u společnosti Samsung, jde o kombinaci unikátní technologie s LED. Zakřivené TV umožňují dokonalý vizuální zážitek při sledování filmů nebo hraní her. Kromě jiného jsou jako stvořené i pro sledování filmů ve 3D. Nevýhoda zatím ovšem spočívá v jejich vyšší ceně, která se u každé novinky předpokládá. Jejím důvodem jsou zejména zvýšené náklady na výrobu a technologii. V prodejnách Electro World bude možné zakřivené televizory pořídit od druhé poloviny dubna. Začínat budou na ceně okolo 50 000 Kč.
Chytrá televize
Naopak stále klesající ceny u televizorů se „smart“ funkcemi povedou k jejich vyšší dostupnosti i pro české zákazníky. Oproti běžným televizím přináší Smart TV mnoho benefitů. Tím nejzásadnějším je možnost připojení k internetu a široká nabídka aplikací. „Stále více televizorů je vybaveno kamerou, proto k velmi oblíbeným aplikacím patří Skype. Očekává se také výrazný nárůst sledování videa na internetu skrze Smart TV,“ říká Bauer k nejčastějším způsobům použití tohoto typu televize. Dají se pohodlně ovládat hlasem či gesty. Umožňují i bezdrátový přenos obrazu z počítače, tabletů nebo mobilů. Podmínkou pro správné fungování Smart TV je vysokorychlostní internet, ať už v podobě jednoduché pevné přípojky nebo domácí wifi sítě.
Kvalita za rozumnou cenu
Cenové rozhraní Smart TV se pohybuje orientačně od 7 000 Kč do 150 000 Kč. Záleží hlavně na velikosti a vybavení TV. Výjimkou je 84palcová LG Ultra HD za necelých
300 000 Kč. Nejprodávanějším typem v Electro Worldu je Panasonic s úhlopříčkou 42palců za cenu 12 999 Kč. „Při nákupu televizoru by měli zákazníci brát vždy ohled na velikost místa, do kterého je daný televizor pořizován. V posledním roce se dá zcela jasně vypozorovat jeden významný trend – výrazně se zvýšil prodej televizí s větší úhlopříčkou. Důvodem je především tendence k živějšímu zážitku. Ať už ze sledování filmů nebo z hraní her,“ podotýká Bauer.
Mezi plnohodnotné uživatele Smart TV lze zařadit lidi, kteří chtějí aktivně rozhodovat o tom, co sledují a dokáží maximálně využít téměř všech funkcí chytré televize. Výhodou nákupu v Electro Worldu je poskytnutí nadstandardního zákaznického servisu, který spočívá v kalibraci obrazu a detailní instruktáži k jejímu ovládání. Proškolení uživatelé pak dokáží lépe využít potenciál a možnosti zakoupeného přístroje.
O Electro Worldu
Electro World, jeden z největších multikanálových prodejců elektroniky a elektrospotřebičů, vstoupil na tuzemský trh v roce 2002. Během poslední dekády si zde vytvořil velmi silnou strategickou pozici, je jedním z lídrů maloobchodu s elektrem a ročně v jeho obchodech nakupují milióny zákazníků. V současné době je pod značkou Electro World otevřeno v České republice a na Slovensku již 27 prodejen a síť se neustále rozrůstá, mimo jiné i o nové franšízové partnery. Společnost také úspěšně provozuje v obou zemích internetové obchody, elektroniku si mohou zájemci objednávat také prostřednictvím zákaznické linky.
Electro World patří do nadnárodní skupiny Dixons Retail, světoznámé společnosti, která se specializuje na prodej elektrických spotřebičů. Vedle značky Electro World patří do Dixons také tradiční prodejny jako PC World, Currys a Dixons.co.uk ve Velké Británii a Irsku, Elkjøp, ElGiganten či Gigantti v severní Evropě, UniEuro a PC City v Itálii, Kotsovolos a Electro World v Řecku. V současné době provozuje Dixons Retail ve 14 zemích více než 1 100 klasických či internetových obchodů a zaměstnává téměř 36 000 osob. V obchodech patřících do skupiny Dixons Retail každoročně nakupuje více než 100 miliónů zákazníků.