Adform realizuje první programatickou kampaň v lineární televizi v Česku ve spolupráci s ČSOB, Publicis Groupe a Tivio Studio

Praha, 8. říjen 2024 – Společnost Adform, globální programatická platforma, nezávisle působící a stvořená pro účely moderního marketingu, úspěšně realizovala průlomovou programatickou kampaň v lineární televizi na českém trhu. Tato inovativní televizní kampaň byla vytvořena ve spolupráci s ČSOB, Publicis Groupe a Tivio Studio a zavedla zcela nový způsob doručování reklam na velké obrazovky. Adform svou technologií DSP (Demand-Side Platform) a SSP (Supply-Side Platform) umožnil efektivní a cílené nasazení kampaně pro Aktivního klienta od ČSOB na kanálu DVTV Extra.

Tato kampaň je historicky první na českém trhu, která využila programatický nákup a prodej reklamních prostor v lineární televizi. Prostřednictvím Adform DSP bylo možné reklamu nakoupit a optimalizovat, zatímco Adform SSP zajišťovala distribuci k televizním operátorům, mezi něž patřily Magenta TV a Stargaze. Kampaň běžela na platformách set-top boxů, satelitního vysílání, terestrického vysílání a v aplikacích pro chytré televize.

Díky těmto inovativním nástrojům byl reklamní spot o délce 20 vteřin zobrazován nepřeskočitelně mezi jednotlivými pořady na kanálu DVTV Extra. Kampaň zasáhla až 270 tisíc domácností, čímž se otevřela nová možnost, jak efektivně oslovit diváky mimo tradiční televizní kanály šířené terestrickým vysíláním. Měření kampaně bylo zajištěno kompletně prostřednictvím Adform platformy, která poskytovala detailní data o výkonu kampaně.

Klíčovým přínosem Adform technologie je možnost detailního měření výkonu kampaně a cílení na konkrétní skupiny diváků. Kampaň byla zatím nasazena napříč celým kanálem DVTV Extra, ale Adform a Tivio Studio již připravují možnosti cílení na konkrétní pořady, což výrazně zvýší relevantnost a efektivitu reklamního sdělení. Kromě toho byla měřena míra zhlédnutí  reklamního spotu, která díky pokročilým technologickým nástrojům Adform dosáhla téměř 100 %, což svědčí o vysoké úspěšnosti kampaně.

“Jsme opravdu nadšeni, že se nám jako prvním na trhu podařilo spolu s našimi partnery zrealizovat první programatickou kampaň v lineárním televizním vysílání. Je to výsledkem našeho zaměření na omnichannel reklamu s důrazem na CTV, kde vidíme obrovský potenciál do budoucna.” zmiňuje Michael Štádler, Country manager v Adform pro Česko a Slovensko.

Tivio Studio, technologický partner zajišťující distribuci reklamy, zdůraznil výhody spolupráce s Adform: „Díky Adform SSP je nastavení a případné řešení problémů velmi jednoduché. Plánujeme rozšíření inventory mezi další IPTV poskytovatele, což přinese výrazně vyšší distribuci reklamy. Od září jsme distribuci DVTV Extra kanálu rozšířili o  Vodafone TV a plánujeme i rozšíření dosahu v terestrickém vysílání, čímž dosáhneme potenciálně až 3 milionů domácností,“ uvedl Ladislav Navrátil, CEO Tivio Studio. Tivio Studio zároveň připravuje nové reklamní produkty, včetně sponzorských klipů a dynamických injektáží, které dále zvýší možnosti flexibilního a efektivního doručování reklamního sdělení v lineární televizi.

Pro Publicis Groupe, zodpovědnou za realizaci kampaně, bylo nasazení díky spolupráci s Adform velmi efektivní. „Nastavení a spuštění kampaně prostřednictvím Adform bylo velmi rychlé a bezproblémové. Možnost využití privátního dealu výrazně zjednodušila celý proces nákupu a nasazení reklamy. Výdej reklamy byl v jejím průběhu rovnoměrný. Míra zhlédnutí 20 s. spotu byla až 100 %. Přičemž 70 % impresí se vydalo mezi polednem  a půlnocí.“ komentovala Nicolle Tošovská, Programmatic Specialist v komunikační skupině Publicis Groupe.

Adform svou technologií přináší na český trh nový standard televizní reklamy. Kombinace programatického nákupu, přesného měření a možností cílení na konkrétní pořady či skupiny diváků znamená zásadní krok kupředu oproti tradičním formám televizní reklamy. ČSOB, jako první zadavatel takové kampaně, přinesla reklamní sdělení Aktivního klienta tisícům českých diváků, a otevřela tak cestu pro další značky, které hledají nové cesty, jak oslovit své zákazníky. „Testujeme nové možnosti, které přinášejí řadu výhod oproti tradiční televizní reklamě. Díky spolupráci s Adform jsme první, kdo takovou reklamu na českém trhu zrealizoval, a věříme, že tento model bude stále častější,“ oceňuje Štěpán Cilka, mediální manažer skupiny ČSOB nové příležitosti, které jim programatická reklama na českém televizním trhu přináší.

O Adform:

Adform je jedinou celosvětově působící, nezávislou a plně integrovanou reklamní platformou stvořenou pro účely moderního marketingu. Unikátní technologie Adform Flow spojuje dokonalou uživatelskou zkušenost s modulární, otevřenou a škálovatelnou architekturou, která umožňuje bezproblémovou správu kampaní po celou dobu jejich životního cyklu. Klientům nabízí vylepšenou kontrolu nad kampaněmi včetně dat, která v jejich průběhu získají. Adform svou technologii vylepšující spolupráci mezi lidmi a stroji rozvíjí již od roku 2002.
Více informací se dozvíte na www.adform.com.

O ČSOB:
Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost. Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku. Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

O Publicis Groupe:
Publicis Groupe [Euronext Paris FR0000130577, CAC 40] je globální lídr v oblasti komunikace a marketingu, který nabízí komplexní služby od strategie po finální řešení. Publicis Groupe se opírá o odborné znalosti soustředěné do čtyř hlavních oblastí aktivit: komunikace, média, data a technologie. Publicis Groupe má zastoupení ve víc než 100 zemích a zaměstnává přibližně 96 000 profesionálů. 

www.publicisgroupe.com | Twitter: @PublicisGroupe | Facebook | LinkedIn | YouTube | Viva la Difference!

O Tivio Studio:

Tivio Studio je inovativní společnost zaměřená na poskytování pokročilých řešení pro tvůrce obsahu, vysílatele a operátory. Nabídka produktů zahrnuje TV kanály, systémy pro správu reklam, platební systémy pro předplatné a jednorázové platby, a další nástroje pro distribuci obsahu a včetně aplikací pro koncové uživatele na všech možných platformách.