Alstom upevňuje svoji pozici lídra v modernizaci železničních systémů prostřednictvím nové dohody se Škoda Group

  • Alstom uzavřel dodatek o dodávce systému ETCS úrovně 2 pro vlaky  společnosti RegioJet se společností Škoda Group
  • Systém by měl být nainstalován do 23 elektrických jednotek  s předpokládaným startem dodávek v první polovině roku 2025

15. října 2024 – Alstom, světový lídr v oblasti inteligentní a udržitelné mobility, uzavřel se  Škoda Group další dodatek smlouvy o dodávce systému ETCS úrovně 2 (European Train  Control System) pro vlaky, které vyrobí Škodovka pro společnost RegioJet. Dodatek se týká  zabezpečovacího systému ETCS Onvia Cab™ (dříve známý pod názvem Atlas™) z produkce  společnosti Alstom pro patnáct dvouvozových elektrických jednotek a osm třívozových  elektrických jednotek pro vlaky společnosti RegioJet. Předpokládá se, že dodávky začnou  v první polovině roku 2025. 

S ohledem na dosavadní průběh spolupráce se obě společnosti rozhodly spolupráci rozšířit  podpisem nového dodatku. Předpokládá se, že dodávky začnou v první polovině roku 2025.  Tato spolupráce zvýší bezpečnost a efektivitu železniční dopravy a zdůrazní závazek firmy k podpoře inovativních a udržitelných řešení v evropské mobilitě. 

Jsme hrdí na to, že můžeme nabídnout inovativní a konkurenceschopná řešení, která nejen  zvyšují frekvenci vlakové dopravy, ale také zajišťují bezpečnost na železnici. Náš systém ETCS  úrovně 2 odpovídá současným potřebám železnice. Tato smlouva potvrzuje důvěru společnosti  RegioJet, jako našeho zákazníka, ve spolehlivost řešení a potvrzuje naše vedoucí postavení v zemi v ohledu instalace palubních zařízení – v České republice jsme přesáhli 700 instalovaných  jednotek,” říká Dan Kurucz, generální ředitel společnosti Alstom pro Českou republiku a  Slovensko. 

Objem a hustota dopravy se neustále zvyšují a železniční doprava se stává stále více  mezinárodní. Aby bylo možné těmto výzvám čelit, vstupují do provozu nejmodernější  zabezpečovací technologie a modernizují se tratě a vozidla. ETCS je standardizovaný  nadnárodní železniční zabezpečovací systém, který se v již v běžném provozu používá v  mnoha evropských zemích. Systém zlepšuje řízení dopravy tím, že umožňuje jízdu vlaků v  kratších intervalech a zvyšuje bezpečnost automatickým brzděním vlaků, pokud jedou příliš  rychle nebo příliš blízko sebe. Modernizace je důležitým krokem ke zkapacitnění železniční  dopravy a snížení nákladů na údržbu – a to vše při maximálním zvýšení bezpečnosti. 

Alstom™, Onvia Cab™ a Atlas™ jsou chráněnými obchodními značkami společnosti Alstom Group. 

www.alstom.com 

O Alstomu Společnost Alstom se zavazuje přispívat k nízkouhlíkové budoucnosti vývojem a podporou inovativních a  udržitelných dopravních řešení. Od vysokorychlostních vlaků, metra, jednokolejných tratí, tramvají až po systémy na  klíč, služby, infrastrukturu, signalizaci a digitální mobilitu – Alstom nabízí svým různorodým zákazníkům nejširší  portfolio v oboru. Díky své přítomnosti v 64 zemích a talentované základně čítající více než 84 700 zaměstnanců 184  národností zaměřuje společnost své schopnosti v oblasti designu, inovací a řízení projektů tam, kde je řešení mobility  nejvíce zapotřebí. Společnost Alstom, kótovaná na francouzské burze, dosáhla ve fiskálním roce končícím 31. března  2024 tržeb ve výši 17,6 miliardy eur. Více informací naleznete na www.alstom.com.  

Alstom v České republice působí více než dvě desetiletí a je jednou z předních společností na lokálním železničním  trhu, která nabízí kompletní portfolio řešení pro kolejová vozidla i infrastrukturu. Je lídrem v oblasti řízení dopravy a  poskytovatelem nejmodernějších signalizačních řešení v souladu s nejnovějším standardem Evropské unie (ETCS  úroveň 2). Místní dopravci provozují lokomotivy Traxx. Alstom v roce 2022 jako první představil českému veřejnosti  vodíkový vlak Coradia iLint. Alstom od roku 2021 provozuje výrobní závod v České Lípě, jehož historie sahá do roku  1918. V současnosti zaměstnává přes 1300 lidí, což z něj dělá jednoho z nejvýznamnějších zaměstnavatelů regionu. Je  jedním z největších závodů věnujících se výrobě kolejových vozidel v rámci střední a východní Evropy a zaměřuje se  na výrobu komponentů pro příměstské, regionální vlaky, jednopodlažní i dvoupodlažní vozy, lehká kolejová vozidla,  tramvaje a metro. .