Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl Česká republika již po čtrnácté spouští sbírku Srdce dětem, která bude probíhat od 4. do 17. listopadu ve všech prodejnách Lidlu, a následně také od 18. listopadu do 13. prosince prostřednictvím aplikace Lidl Plus. Kampaň, kterou Lidl pořádá ve spolupráci s organizací Život dětem, pomáhá dětem s vážnými onemocněními. Díky ojedinělé sbírce například získala rodina malé Niny, která se narodila s těžkou formou spinální svalové atrofie, prostředky na nákladnou genovou léčbu Zolgensma.

Zákazníci se mohou do sbírky zapojit zakoupením dárcovské samolepky přímo v prodejnách Lidl nebo příspěvkem na samoobslužných pokladnách. Nově letos mohou přispět také prostřednictvím aplikace Lidl Plus, kde Lidl přidá 1 Kč za každé virtuální srdce, které zákazníci přes aplikaci pošlou.

Sbírka Srdce dětem pomáhá zlepšovat životy dětí trpících vážnými diagnózami, jako jsou dětská mozková obrna, onkologická onemocnění, cystická fibróza, nemoc motýlích křídel (EB) či spinální svalová atrofie a dystrofie. Díky štědrosti zákazníků se v roce 2023 podařilo vybrat 41 milionů Kč, a od roku 2011 se podařilo ve sbírce celkově vybrat již 326 milionů Kč. Tyto prostředky pomohly již 10 701 dětem, kterým financovaly léky, zdravotnické pomůcky a rehabilitační pobyty.

Každý dárce, který přispěje částkou nad 30 Kč, obdrží samolepku ve tvaru srdce, kterou může umístit na připravené tablo v prodejně a symbolicky tak věnovat své srdce nemocným dětem. U tabla jsou také plakáty s příběhy dětí z daného regionu, kterým sbírka v minulosti pomohla. „I když jsem na pozici generálního ředitele nastoupil teprve nedávno, sbírku Srdce dětem dobře znám a sleduji už řadu let a jsem opravdu hrdý, že se mohu aktivně podílet na této důležité iniciativě. Chci srdečně poděkovat všem, kteří se do sbírky zapojí — vaše štědrost a odhodlání skutečně mění životy dětí. Sbírka již čtrnáct let přispívá k lepšímu životu těch, kteří to nejvíce potřebují, a věřím, že letos opět společně darujeme krásnou částku. “ uvedl generální ředitel společnosti Lidl Česká republika Tomasz Kuzma.

Jedním z dojemných příkladů, jak sbírka Srdce dětem pomáhá, je příběh malé Niny, která se narodila s nejzávažnější formou spinální svalové atrofie. Díky vybraným finančním prostředkům mohla její rodina zajistit potřebnou genovou léčbu Zolgensma, která významně zlepšila její zdravotní stav. Tento příběh je silným svědectvím o síle podpory, kterou Srdce dětem poskytuje. Příběh Niny není ojedinělý; sbírka pomohla i mnoha dalším dětem. Jejich životní příběhy si můžete poslechnout na oficiálních stránkách.

Finální vybraná částka bude oznámena na vánočním koncertu určeném přímo pro nemocné děti a jejich rodiny, který se uskuteční 14. prosince. Srdce dětem se stalo předvánoční tradicí a výzvou k solidaritě, do které se může zapojit každý – svým příspěvkem pomůže dětem a rodinám v nejtěžších životních situacích. „Za všechny rodiny s nemocnými dětmi, kterým zásluhou dnes už tradiční sbírky Srdce dětem pomáháme, s velkou pokorou a úctou děkujeme.  S nesmírnou vděčností děkujeme také vedení Lidlu, že sbírku pro rodiny s vážně nemocnými dětmi organizuje, děkujeme všem obětavým zaměstnancům, bez kterých by sbírka Srdce dětem nebyla tak úspěšná a pochopitelně děkujeme laskavým zákazníkům, kteří vědí, že zdraví dětí není vůbec samozřejmostí a jsou ochotni pomoci těm, ke kterým osud nebyl spravedlivý,“ uvedla ředitelka obecně prospěšné společnosti Život dětem Mária Křepelková.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 320 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť. 

 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

https://www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika