Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě.

Od zahájení ostrého provozu v září 2024 zásobuje logistické centrum 52 prodejen, přičemž do budoucna je možné sklad rozšířit o dalších 6 000 m², což by umožnilo navýšení kapacity a rozšíření obslužnosti a tím by bylo možné zásobovat ještě více prodejen, čímž by se významně posílila jeho strategická role v distribuci zboží. 

Sklad disponuje kapacitou 35 770 paletových míst, která jsou rozdělena podle druhu zboží: 26 950 míst je vyhrazeno pro suchý sortiment, 3 642 pro chlazené zboží, 3 210 pro mražené produkty, 1 718 míst pro ostatní zboží a 248 pro skladování masa. Díky širokému teplotnímu rozsahu umožňuje centrum bezpečné a efektivní skladování různých druhů produktů – od mražených až po běžné suché zboží.

Odbavení až 950 objednávek denně

Denně se zde zpracuje až 950 objednávek, přičemž expedice zahrnuje 20 kamionů během dne a dalších 20 až 25 během noci. Celý provoz je podporován 261 kusy manipulační techniky. Strategická poloha skladu v těsné blízkosti dálnice usnadňuje rychlé napojení na hlavní dopravní tepny, čímž je zajištěna hladká distribuce zboží. Centrum se může pochlubit zajímavými rekordy, například nejdelší trasou kamionu o délce 380 km při zásobování prodejny v Jeseníku, zatímco průměrná vzdálenost dodávky na filiálku činí 67,27 km.

Výstavba centra probíhala od června 2022 do června 2024. První závoz se uskutečnil 16. července loňského roku, přičemž i první zaměstnanci nastoupili do skladu v průběhu tohoto měsíce. „Logistické centrum aktivně spolupracuje s místními dodavateli, čímž podporuje rozvoj regionální ekonomiky. Zároveň přispívá k vytvoření nových pracovních míst, což pozitivně ovlivňuje zaměstnanost v dané oblasti,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková. 

Hlavním cílem centra je zefektivnit logistické procesy a využívat nejmodernější technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci vlivu na životní prostředí. Skladové a administrativní prostory jsou navrženy tak, aby plně využívaly odpadní teplo z plynové kogenerační jednotky a technologii chlazení. Osvětlení celého areálu zajišťuje moderní LED systém vybavený chytrým řízením prostřednictvím senzorů slunečního svitu a pohybu osob.

První svého druhu v Evropě

Logistické centrum v Bravanticích se může pyšnit i řadou technologií podporující udržitelnost. Byly vybudovány retenční nádrže na dešťovou vodu, které budou do budoucna využity pro zavlažování zeleně, splachování toalet a při čištění prostor skladu. Z důvodu nedostatečné kapacity elektrické energie, musí být elektrická energie vyráběna z plynových kogeneračních jednotek. Tím je tento sklad unikátní v rámci celé Evropy.

Každý artikl je skladován při přesně definovaných teplotních podmínkách v šesti úrovních teplot, což zajišťuje optimální péči o produkty. Technologie zvlhčování vzduchu byla instalována pro úsek ovoce a zeleniny. 

 

Věděli jste, že…?
Celková plocha skladu 38 500 m²
Objem uskladněného zboží 35 770 europalet
Počet kusů manipulační techniky 261
Denní počet zpracovaných objednávek až 950
Plánovaný počet zásobovaných prodejen Až 70 prodejen
Nejdelší trasa kamionu Jeseník 380 km
Počet zaměstnanců 326

 

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 320 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť. 

 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

https://www.facebook.com/lidlcesko