V červnu využili zadavatelé internetovou reklamu v hodnotě 573 milionů korun, tedy o 8 % méně než v květnu

Zadavatelé internetové display reklamy využili v červnu 2014 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 573 milionů korun, což je o 8 % méně než minulý měsíc. Největším zadavatelem byl v červnu internetový obchodník Internet Mall a největším provozovatelem byl portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení
pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v červnu 2014 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 573 milionů korun. Meziměsíčně tak došlo k poklesu o 8 %; v meziročním srovnání byl pokles téměř zanedbatelný (-0,2 %).

Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall, který v červnu využil reklamní prostor v hodnotě 30,6 milionů korun. Druhým největším zadavatelem byl další internetový obchodník, tentokrát Czc.cz s inzercí v hodnotě 20,2 milionů korun a třetí příčku obsadil vyhledávač slev na internetu, portál Skrz.cz, s reklamou v hodnotě 12,7 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v červnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 521 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (červen 2014)

Cena (květen 2014)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

216 498 000 Kč

239 395 000 Kč

-10%

MAFRA

90 391 000 Kč

83 029 000 Kč

9%

Economia

68 551 000 Kč

88 114 000 Kč

-22%

FTV Prima

26 633 000 Kč

21 161 000 Kč

26%

Mladá fronta

25 827 000 Kč

28 743 000 Kč

-10%

CZECH NEWS CENTER *

22 637 000 Kč

22 925 000 Kč

-1%

CET 21

22 530 000 Kč

18 648 000 Kč

21%

Allegro AdMarket

21 211 000 Kč

29 652 000 Kč

-28%

AdActive.cz

13 694 000 Kč

16 922 000 Kč

-19%

Impression Media

13 440 000 Kč

15 290 000 Kč

-12%

*Společnost Ringier Axel Springer se v červnu přejmenovala na CZECH NEWS CENTER.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2014

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.