Praha, 15. července 2014 – Na českém internetu vzniká unikátní ocenění s názvem Český košík roku, které reaguje na rostoucí popularitu online nakupování. Cílem prvního ročníku je najít a ocenit ty e-shopy, které mají nejpřívětivější nákupní košíky z pohledu koncového zákazníka, a zároveň stanovit metriku pro hodnocení nákupních košíků. Pořadatelé budou zkoumat například rychlost, pohodlí, přehlednost či nabídku dopravy a platebních metod. O nejlepších košících rozhodne odborný panel předních expertů na online nakupování. (TZ)
„Českým košíkem roku chceme podpořit a ocenit e-shopy, které jsou aktivní ve zdokonalování internetového nakupování. Díky spojení s předními experty chceme zároveň detailně analyzovat, jak jsou na tom české košíky TOP e-shopů, což před námi na českém internetu zatím nikdo neudělal. Zároveň chceme společně s odborným panelem vytvořit a otestovat metriku, která bude dlouhodobě pomáhat e-shopům vyhodnocovat a zkvalitňovat nákupní košíky,“ říká pořadatel Michal Šmída, ředitel a zakladatel platební metody Twisto.
Celkem 110 českých e-shopů bude podrobeno detailnímu testování. Výběr 100 e-shopů vychází z počtu recenzí na srovnávači Heureka. Dalších 10 e-shopů vybral pořadatel na základě počtu fanoušků na nejrozšířenější sociální síti Facebook. V tomto případě se jedná především o nákupní kluby a designové e-shopy, které nejsou na srovnávači Heureka. Testování bude probíhat v laboratorních podmínkách s důrazem na zachování rovných podmínek pro všechny e-shopy. Testování rychlosti košíku bude probíhat v uměle simulované rychlosti 3G na stejných zařízeních v jednotných časech pro všechny hodnocené e-shopy. Vyhodnocení se bude řídit speciální metodikou, kterou spolu s pořadatelem soutěže připravuje odborný panel. V něm zasedne Tomáš Braverman (Managing Director) z Heureky, Jan Penkala (CEO) a Ondřej Klega (E-commerce Consulting Leader) z Acomware, Veronika Rojkovičová (Consulting Director) z H1.cz, Jan Vetyška (výkonný ředitel) z Asociace pro elektronickou komerci, Petr Kováčik (CEO) a David Beška (COO) ze Skrz.cz a konzultant Jan Kvasnička. Patronem ocenění je Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton.
Hodnocení proběhne v pěti kategoriích, které e-shopy prověří v rychlosti, jednoduchosti a přehlednosti košíku, v nakupování na mobilních telefonech, možnostech dopravy, platby či rychlosti zákaznické podpory a servisu. Detailní metodiku představí pořadatelé 18. července na internetových stránkách www.CeskyKosikRoku.cz poté, co proběhne připomínkování expertního panelu. Samotné anonymní testování začne 31. července a výsledky budou expertnímu panelu prezentovány 25. srpna. Vyhlášení nejlepších e-shopů pak proběhne 9. září.
Kvalita košíku souvisí s konverzním poměrem
Kromě ocenění nejprogresivnějších e-shopů chce Twisto spolu se zástupci expertního panelu poukázat na důležitost košíku v oblasti konverzního poměru. „Dle statistik vloží zboží do košíku asi deset procent návštěvníků e-shopu, nákup ovšem dokončí pouze tři. Ze zahraničních případových studií jasně vyplývá, že zrychlování načítání stránek košíku či jasné informování o nabízených garancích zvyšuje konverzní poměr o desítky procent,“ konstatuje Šmída. Výstupem Českého košíku roku tak bude statistika a zároveň prezentace nejdůležitějších faktorů, které e-shopy mohou vylepšit a zvýšit tím míru prodejů. Metrika vytvořená expertním panelem se zároveň může stát indexem kvality e-shopových košíků, který vytvoří standard i pro konzultantské společnosti v oblasti poradenství zvyšování konverzního poměru.
Více o ČeskýKošíkRoku.cz
Český košík roku je novým oceněním, které zkoumá kvalitu nákupních košíků a procesů, které zjednodušují a zpříjemňují nakupování online. Ocenění vychází z unikátní metriky, kterou sestavil pořadatel soutěže společně s odborným panelem expertů na český e-commerce trh. Český košík roku chce kromě ocenění nejprogresivnějších e-shopů také upozornit na důležitost zvyšování konverzního poměru. Pořadatelem prvního ročníku je platební metoda Twisto. Složení odborného panelu naleznete na internetových stránkách ocenění. Patronem projektu je Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton.
Více o Twisto.cz
Twisto.cz přibližuje zážitek z online nakupování v kamenném obchodě. Zákazník platí, až když má v ruce zboží, které mu dělá radost a chce si ho nechat. Ke splnění tohoto závazku využívá Twisto.cz čtrnáctidenní lhůty na vrácení zboží, která je stanovena zákonem. Twisto.cz odděluje příjemný zážitek ze zkoušení a prohlížení zboží od méně příjemného zážitku platby, která přichází až v případě spokojenosti. Za cenu 39 Kč (tedy obdoba dobírky) umožňuje zákazníkovi zaplatit zboží na fakturu až do 14 dnů po doručení zboží. Pro e-shopy je Twisto.cz nástrojem ke zvyšování konverzí, úspěšně dokončených objednávek a navyšování objemu košíku. Specialisté Twisto.cz fungují pro klienty také jako konzultanti v oblasti zvyšování konverzního poměru a zkvalitňování nákupních procesů.