Internetová display reklama v srpnu beze změn, zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 418 milionů korun

V srpnu 2014 nezaznamenala oblast internetové display reklamy žádné výrazné meziměsíční změny. Zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě
418 milionů korun, což v porovnání s červencem představuje 1% pokles. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Meziměsíčně nedošlo v srpnu v oblasti internetové display reklamy k téměř žádným změnám; oproti minulému roku však došlo k 7% nárůstu.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil internetový obchodník Internet Mall, který v srpnu využil reklamní prostor v hodnotě 31,4 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 16,3 milionů další internetový obchodník, a to Czc.cz, a na třetí pozici se umístil online prodejce zájezdů Invia.cz s reklamním prostorem v hodnotě 13,6 milionů.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v srpnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 386 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (srpen 2014)

Cena (červenec 2014)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

142 263 000 Kč

134 510 000 Kč

6%

MAFRA

82 322 000 Kč

80 523 000 Kč

2%

Economia

49 787 000 Kč

46 762 000 Kč

6%

Mladá fronta

25 002 000 Kč

24 693 000 Kč

1%

FTV Prima

19 573 000 Kč

26 160 000 Kč

-25%

Allegro AdMarket

19 545 000 Kč

13 471 000 Kč

45%

CET 21

17 715 000 Kč

18 306 000 Kč

-3%

CZECH NEWS CENTER

14 936 000 Kč

15 879 000 Kč

-6%

Impression Media

8 554 000 Kč

7 240 000 Kč

18%

Business Media

6 717 000 Kč

5 926 000 Kč

13%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 7-8/2014

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.