V srpnu 2014 nezaznamenala oblast internetové display reklamy žádné výrazné meziměsíční změny. Zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě
418 milionů korun, což v porovnání s červencem představuje 1% pokles. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Meziměsíčně nedošlo v srpnu v oblasti internetové display reklamy k téměř žádným změnám; oproti minulému roku však došlo k 7% nárůstu.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil internetový obchodník Internet Mall, který v srpnu využil reklamní prostor v hodnotě 31,4 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 16,3 milionů další internetový obchodník, a to Czc.cz, a na třetí pozici se umístil online prodejce zájezdů Invia.cz s reklamním prostorem v hodnotě 13,6 milionů.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v srpnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 386 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (srpen 2014) |
Cena (červenec 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
142 263 000 Kč |
134 510 000 Kč |
6% |
MAFRA |
82 322 000 Kč |
80 523 000 Kč |
2% |
Economia |
49 787 000 Kč |
46 762 000 Kč |
6% |
Mladá fronta |
25 002 000 Kč |
24 693 000 Kč |
1% |
FTV Prima |
19 573 000 Kč |
26 160 000 Kč |
-25% |
Allegro AdMarket |
19 545 000 Kč |
13 471 000 Kč |
45% |
CET 21 |
17 715 000 Kč |
18 306 000 Kč |
-3% |
CZECH NEWS CENTER |
14 936 000 Kč |
15 879 000 Kč |
-6% |
Impression Media |
8 554 000 Kč |
7 240 000 Kč |
18% |
Business Media |
6 717 000 Kč |
5 926 000 Kč |
13% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 7-8/2014
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.