Důležitým faktorem pro výběr auta bude možnost připojení k internetu

Podle nejnovější studie Ericssonu a AT & T Drive Studio budeme v budoucnu při koupi nového auta klást důraz zejména na výbavu, doplňky a služby související s připojením na internet. Studie mapovala nákupní chování spotřebitelů. Průzkum se uskutečnil v létě tohoto roku v USA, Německu, Brazílii, Japonsku a Číně a zúčastnili se ho motoristé, kteří v příštích pěti letech zamýšlejí koupi nového auta. (TZ)

Arun Bhikshesvaran, šéf marketingu společnosti Ericsson říká: „Tato data vysílají jasný signál, že výbava, doplňky a služby související s připojenými auty se stávají důležitým faktorem v nákupním rozhodování spotřebitelů. Studie ukazuje, že k transformaci dochází v globální míře a směřuje k vyšší poptávce spotřebitelů po službách týkajících se připojených aut napříč všemi trhy a modely.“

„Výzkum ukázal, že stojíme na prahu éry připojených aut, která v sobě spojuje všechny aspekty lidského života. To je důvod, proč Ericsson spolupracuje s AT & T Drive Studio a poskytují sofistikované řešení pro připojená auta a vyvíjejí snahu o etablování služeb připojeným vozům na globální úrovni,“ doplnil Arun Bhikshesvaran.

Nejdůležitější výsledky studie:

  • Polovina všech dotázaných řidičů by vyměnila svou oblíbenou značku za jiné srovnatelné auto, pokud by mohla využívat benefity připojeného auta

  • 72% motoristů by odložilo nákup vozu o jeden rok, aby si mohli koupit připojené auto od své oblíbené automobilky

  • Téměř dvě třetiny dotazovaných řidičů považovaly služby spojené s připojeným autem za důležitou výbavu pro svůj budoucí automobil

  • 67% amerických motoristů přiznalo, že by si pravděpodobně nebo s určitostí připlatili za možnost připojit auto na internet nebo Wi-Fi služby, pokud by byla taková možnost

Průzkum zároveň ukázal jak vysoké je povědomí motoristů o službách spojených s připojenými auty. Více než 50% dotázaných znalo tyto služby:

  • Asistenční služby (74%)

  • Navigace a aktuální dopravní informace (72%)

  • Startování na dálku (71%)

  • Streamování hudby (70%)

  • Pojistné služby a sledování používání vozidla (52%)

  • Wi-Fi Hotspot (50%)

„Pro automobilky začíná boj o zákazníka, o jehož přízeň se budou ucházet technologickými řešeními pro připojené auta,“ říká senior viceprezident divize Emerging Devices v AT & T Mobility. „Platforma AT & T Drive je díky spolupráci s Ericssonem a dalšími hráči v ekosystému, nejkomplexnějším souborem řešení, jaké jsou pro výrobce automobilů dnes k dispozici.“

Ericsson je klíčovým přispěvatelem do platformy AT & T Drive. Poskytuje platformu v cloudu, díky které mohou automobiloví výrobci nabízet svá řešení pro inteligentní auta.

Poznámky pro redaktory:

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2013 činily tržby naší společnosti 227,4 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress