Brno, 16. října 2014 – Na začátku roku společnost Skypicker.com oznámila vstup investora a krátce poté i akvizici projektu WhichAirline.com. Obě události zásadním způsobem přispěly k tomu, že Skypicker.com každý měsíc zvyšuje svůj obrat o 50 až 100 % a vykazuje i provozní zisk. Z malého brněnského start-upu se stává mezinárodní společnost. (TZ)
Hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí jsou pozitivní
O rychlý meziměsíční růst obratu se zasloužila především rostoucí popularita projektu v Rusku a v Asii. Původní plán, dosáhnout v roce 2014 obratu 50 milionů korun, Skypicker.com splnil již v srpnu. Opravené plány počítají se souhrnným letošním obratem ve výši 120 milionů korun. Díky nárůstu obratu vykazuje Skypicker.com již nyní provozní zisk, přestože dle původních očekávání měla společnost začít „černá čísla“ vykazovat až v příštím roce.
„V posledním čtvrtletí sice očekáváme zpomalení růstu z důvodu obvyklého sezónního poklesu, už teď ale víme, že letošní rok je pro Skypicker z mnoha důvodů rokem zlomovým a rekordním. Děláme vše pro to, abychom v rychlém růstu pokračovali i v dalších letech a přiblížili se našemu cíli: stát se celosvětovým lídrem v oblasti vyhledávání a prodeje levných letenek,” řekl Oliver Dlouhý, zakladatel a CEO Skypicker.com.
Růst je viditelný i v počtu prodaných letenek – z pouhých desítek letenek prodaných letos v lednu vzrostl počet prodaných letenek na vyšší tisíce prodané v září.
Rozrůstající se tým
Skypicker.com roste i personálně, aktuálně má již více než 30 zaměstnanců a další kolegy do týmu hledá. Provozní ředitelka Lucie Brešová upřesňuje: „Hledáme zejména šikovné vývojáře, ideálně s alespoň nějakými zkušenostmi. To v Brně není úplně jednoduché…”
Informace o Skypicker.com
Vyhledávač levných letenek nízkonákladových leteckých společností Skypicker.com vznikl v roce 2012 z iniciativy několika brněnských studentů. Zakladatel projektu, Oliver Dlouhý, dal podnět k vytvoření nástroje, který dokáže snadno a rychle vyhledat nejlevnější kombinace letů. Projekt má ambici stát se celosvětovým lídrem v oblasti vyhledávání levných letenek.
Zpočátku byl Skypicker určen nezávislým cestovatelům, dnes je základna uživatelů mnohem pestřejší. Portál navštěvují a využívají lidé všech věkových skupin a různého postavení.
To, že se jedná o smysluplný projekt s velkým potenciálem, dokazuje pozornost zahraničních médií. Vyhledávače Skypicker si všimly mj. deníky The New York Times, francouzský Le Figaro či USA Today.
Skypicker obsadil čtvrté místo v loňském ročníku ankety Křišťálová lupa 2013 v sekci Globální projekty českých tvůrců, kde jsou oceňovány nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého Internetu.