Zpráva MEF: Nedostatek důvěry odrazuje uživatele od stahování aplikací

5. února 2015: Organizace MEF, globální komunita pro mobilní obsah a obchod, oznámila výsledky své třetí každoroční studie Global Consumer Trust Report.  Zpráva vytvořená ve spolupráci se společností AVG Technologies N.V. (NYSE: AVG) analyzuje data získaná od 15 000 mobilních uživatelů v 15 zemích. Studie zkoumá zásadní oblasti důvěry uživatelů, ochrany soukromí, transparentnosti, bezpečnosti a také to, jak tyto faktory ovlivňují chování mobilních spotřebitelů od nákupu nového zařízení až po stahování aplikací či placení za zboží a služby. (TZ)

Dopad nedůvěry

Nedůvěra zůstává zdaleka největší překážkou růstu v odvětví mobilního obsahu a obchodu. 40 % respondentů uvedlo, že nedostatek důvěry je faktorem číslo jedna odrazujícím od častějšího stahování čehokoliv. To platí obzvláště pro aplikace – kde téměř polovina respondentů (49 %) upřesnila, že nedůvěra jim zabránila ve stažení aplikace či v jejím používání po instalaci. Více než jedna třetina (34 %) řekla, že jim nedůvěra brání v koupi jakýchkoli mobilních aplikací nebo služeb.

Nároky na ochranu soukromí v aplikacích

Společně s touto rostoucí nedůvěrou odhalila studie i nárůst neochoty sdílet s aplikacemi osobní údaje, jako je aktuální umístění, kontaktní informace nebo zdravotní záznamy. 72 % mobilních uživatelů řeklo, že se jim nechce sdílet tyto informace a téměř dvě pětiny (39 %) to nikdy neudělaly.

S tím je spojena potřeba zdokonalení způsobu, jakým aplikace komunikují o datech, které schraňují. Mnoho spotřebitelů si myslí, že za ochranu jejich osobních údajů by měly nést větší zodpovědnost obchody s aplikacemi a výrobci zařízení. 30 % respondentů potvrdilo, že by zvýšilo důvěru v mobilní platformy a 63 % že transparentnost považují za důležitou či extrémně důležitou (v porovnání s loňskými 49 %).

Míra obrany na straně uživatelů však také na všech frontách poklesla. Méně lidí tráví čas čtením popisů v obchodech s aplikacemi, dlouhých dokumentů o pravidlech soukromí uživatele, nebo žádáním svých blízkých o radu. Nejpopulárnější metodou (31 %) obrany je pak stažení aplikace na ochranu soukromí.

Potřeba ochrany zařízení

I když výsledky ukázaly, že obecné povědomí o hrozbách malwaru roste – většina dotázaných připustila, že se jich týká –, klesla míra opatrnosti. Pouze 48 % respondentů uvedlo, že by je hrozba škodlivého softwaru donutila rozmyslet si stažení aplikace (v porovnání s loňskými 74 %).

Andrew Bud, předseda organizace MEF Global, říká: „Důvěra je nejdůležitějším aktivem každé firmy a mobilní ekosystém musí být postaven na jejích základech. Závisí na tom udržitelnost mobilního odvětví. Jak se mobilní zařízení a služby zdokonalují, budou spotřebitelé přikládat firmám mnohem vyšší zodpovědnost. Naše letošní zpráva Consumer Trust Report zdůrazňuje, jak se problémy s důvěrou projevují v chování spotřebitelů na rozdílných trzích. Je naprosto zřejmé, že hráči mobilního odvětví musí se spotřebiteli vytvářet rovná partnerství s důvěrou jako jejich ústřední součástí. Důvěru si ale firma musí zasloužit důsledným prosazováním transparentnosti, bezpečnosti a ochrany soukromí v každé mobilní interakci.“

Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies, dodává: „Budování důvěry spotřebitelů je komplikovaný proces. I když je zásadní, aby hráči mobilního odvětví převzali zodpovědnost za zvýšení transparentnosti v pravidlech ochrany soukromí v aplikacích, je stejně tak důležité, aby se sami uživatelé angažovali v sebevzdělávání o svých právech a bezpečnosti na internetu. Tento průzkum ukazuje, že ačkoli už nějakou iniciativu v tomto směru vyvíjejí, stále je zde prostor pro zlepšení.”

***

Pro podrobnější informace, prosím, kontaktujte:

O MEF

MEF je globální komunitou pro mobilní obsah a obchod a přední asociací mezinárodního obchodu společností, které si přejí monetizovat své produkty a služby přes mobilní zařízení. Organizace sídlí v Londýně, pobočky má však i v Asii, regionu EMEA, v Latinské i Severní Americe a má tak výborný dosah pro růst na lokálních trzích. Organizace vznikla v roce 2000 a reprezentuje celý mobilní ekosystém jakožto nestranný hlas inovací v mobilním obsahu a obchodních praktikách. Ve dnech 17. – 19. listopadu MEF pořádá druhou každoroční konferenci MEF Global Forum v San Francisku, kde budou v průběhu třídenního programu diskutována zjištění zprávy s důrazem na inovace, globální růst a monetizaci.

www.mefmobile.org

O AVG Technologies (NYSE: AVG)

AVG je přední společností poskytující internetovou bezpečnost zařízením, datům i lidem prostřednictvím softwaru a služeb. K 30. září 2014 má AVG 188 milionů aktivních uživatelů, kteří využívají zabezpečení internetu, optimalizace výkonu, ochrany soukromí a identity. Výběrem produktů AVG se uživatelé stávají součástí důvěryhodného globálního společenství, které je přímo ve spojení se společností AVG a těží ze vzájemné podpory.

www.avg.com