V květnu využili zadavatelé internetovou reklamu v hodnotě 530 milionů korun, tedy o 17 % více než v dubnu

Zadavatelé internetové display reklamy využili v květnu 2015 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 530 milionů korun, což je o 17 % více než minulý měsíc. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall a největším provozovatelem portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v květnu 2015 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 530 milionů korun. Meziměsíčně tak došlo k nárůstu o 17 %.

Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall, který v květnu využil reklamní prostor v hodnotě 19,5 milionů korun. Druhým největším zadavatelem byl další internetový obchodník, tentokrát Alza.cz, s inzercí v hodnotě 13,1 milionů korun a třetí příčku obsadila Česká spořitelna s reklamou v hodnotě 12,5 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v květnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 478 milionů korun.

Provozovatel Cena (květen 2015) Cena (duben 2015) Meziměsíční změna
Seznam.cz 188 565 000 Kč 142 389 000 Kč 32%
Economia 55 632 000 Kč 44 271 000 Kč 26%
MAFRA 48 302 000 Kč 61 055 000 Kč -21%
Mladá fronta 36 776 000 Kč 33 317 000 Kč 10%
CET 21 29 972 000 Kč 23 449 000 Kč 28%
FTV Prima 29 219 000 Kč 29 068 000 Kč 1%
CZECH NEWS CENTER 27 284 000 Kč 25 860 000 Kč 6%
AdActive.cz 23 139 000 Kč 19 021 000 Kč 22%
Allegro AdMarket 20 316 000 Kč 20 550 000 Kč -1%
Finance media 18 841 000 Kč 13 201 000 Kč 43%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 4/2015 – 5/2015

www.nielsen-admosphere.cz

Doplňující informace:

Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Spolupracuje na výzkumu návštěvnosti internetu a sociodemografie uživatelů internetu (NetMonitor). Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.

Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamy AIS, a společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.