Bratislava/Praha, 18. srpna 2015 – Společnost Softec úspěšně předala do provozu systém elektronických služeb občanům, který si objednalo Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky (MPSVaR SR). Slovenští občané si tak mohou přes internet podat až 40 různých žádostí o státní sociální dávky, sociální pomoc a pomoc v hmotné nouzi, a maximálně tak využít možností eGovernmentu. Zrychlí se tím vyřizování žádostí a sníží administrativní zátěž, která umožní úředníkům se více věnovat klientům a práci v terénu. (TZ)
Jedná se o vůbec první agendový systém, který byl meziresortně propojen s Registrem fyzických osob (RFO) a jenž má slovenským občanům usnadnit komunikaci při žádosti o jakékoliv státní sociální dávky.
Systém je přístupný z portálu MPSVR SR (employment.gov.sk) a Ústredného portálu verejnej správy (slovensko.sk). V sekci Lokátor služieb je k dispozici 40 různých typů žádostí o dávky, optimalizovaných do 19 formulářů se stejnou strukturou a vizuálem. Pro přihlášení je nutné mít elektronický občanský průkaz, tzv. eID, pro elektronické podání žádosti se zaručeným e-podpisem. O ten na Slovensku od prosince 2013 již požádalo více než 40 tisíc lidí. Dalších téměř milion občanů elektronický občanský průkaz s čipem vlastní, ale ještě nepožádalo o zaručený e-podpis.
Po přihlášení se žadateli díky propojení s Registrem fyzických osob ukáže buď žádost, o kterou má zájem (např. příspěvek na dítě), případně přehled, jaké čerpá dávky ze sociálního systému. Samozřejmě s již s předvyplněnými údaji z RFO. „Věřím, že to zvýší transparentnost úředních procesů, zkrátí čas potřebný k vyřízení dávek a s postupným dobudováním eGovernmentu odbourá nutnost osobního kontaktu s veřejnou správou,“ dodává Aleš Mičovský, výkonný ředitel Softec Group.
Další informace najdete v záznamu prezentace na konferenci IDEME 2015, včetně praktické ukázky, jak požádat o příspěvek při narození dítěte: youtube.com/watch?v=llA7_lBMsw4
Ilustrační fotografie: 2 screenshoty ze systému
KONEC
O společnosti Softec
Softec je významnou konzultačně-softwarovou společností, která poskytuje své služby kromě Česka a Slovenska v dalších osmi zemích střední a východní Evropy. Jedná se především o poradenství v oblasti informačních systémů, analýzu, návrh a vývoj komplexních IT řešení, systémovou integraci nebo outsourcing. Mezi její klíčové zákazníky patří významné společnosti z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, státní správy a telekomunikací. V roce 2012 se stala na Slovensku IT firmou roku. O dva roky později její tabletová aplikace MAX pro přímou podporu prodeje získala ocenění nejlepší mobilní řešení v soutěži Microsoft Industry Awards. V současné době má v Česku a na Slovensku celkem 265 zaměstnanců. Více na www.softec.cz.