Nejnovější report z dílny Ericsson ConsumerLab „Komunikace ve světě aplikací“ se zaměřil na způsob, jakým využíváme mobilní aplikace. Zároveň ukazuje, jak bude vypadat jejich budoucnost a zda se technologie budou rozvíjet stále stejným tempem jako dnes. Studie také poukázala na kulturní odlišnosti ve využívání aplikací. Tvrdí, že způsob, jakým využíváme smartphony profiluje různé osobnosti uživatelů. Zpráva je postavená na výzkumu analytických dat ze zařízení uživatelů z Indie, Japonska, Jižní Koreje, Velké Británie a USA. (TZ)
I když smartphony nabízí širokou škálu možností využití – zábavu, pracovní aplikace, hry, fotografie a mnoho dalších, stále zůstává dominantou aktivní komunikace. Víc jak 30 % času stráveného se smartphonem tvoří nějaká forma komunikace – hlasová komunikace, okamžité zprávy, internetové hlasové služby jako například Skype, emaily či sociální sítě.
Z pohledu datové služby vykazují komunikační aplikace vyšší závislost na využívání mobilního širokopásmového připojení, protože jsou v nepřetržitém „zapnutém“ režimu. „Zjistili jsme, že 40–50 % datové spotřeby komunikačních aplikací využívá mobilní datové připojení, ale například u videa toto číslo dosahuje pouze 20 %,“ říká Swetleena Swain z Ericsson ConsumberLab.
Zpráva také poukazuje na to, že kulturní a jazykové dispozice mají vliv nejen na způsob komunikace, ale i na způsob osvojování komunikačních aplikací. Uživatelé smartphonů ve Velké Británii a USA více telefonují, zatímco Japonci a Jihokorejci preferují textové zprávy a používají lokální komunikační aplikace.
Podle studie zájem roste i o vizuální aplikace jako Pinterest či Instagram, které v posledním roce zaznamenaly výrazný nárůst. Rostoucí popularita Snapchatu také dokazuje, že zejména mladší uživatelé preferují vizuální „appky“ s širšími možnostmi v oblasti ochrany soukromí. Studie zaznamenala pokles ve využívání Facebooku mezi mladšími spotřebiteli, kteří nechtějí, aby jejich rodiče viděli obsah, který sdílejí.
Výzkum se také soustředil na budoucí formy komunikace, jako je například komunikace s nositelnými technologiemi a roboty. Podle výzkumu Ericssonu v desítce světových velkoměst polovina uživatelů chytrých telefonů věří, že v nejbližším roce se mainstreamem stanou inteligentní asistenti, kterých se můžeme ptát na rady nebo je požádat o rezervaci stolu v restauraci. Zbývá jen sledovat, jak se tento předpoklad odrazí v reálném životě.
Originální report „Komunikace ve světě aplikací“ naleznete ZDE.
O ERICSSON CONSUMERLAB
Ericsson ConsumerLab získává svoje poznatky prostřednictvím globálního výzkumného programu, který je každoročně založený na rozhovorech so 100 000 lidmi ve více než 40 zemích a 15 velkoměstech. Tento vzorek statisticky reprezentuje 1,1 miliardu lidí. ConsumerLab tento rok slaví 20 let svojí existence.
O SPOLEČNOSTI ERICSSON
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.
Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2014 činily tržby naší společnosti 228,0 miliardy švédských korun. Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.
www.ericsson.com
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
https://www.facebook.com/ericssonceskarepublika