V srpnu 2015 zaznamenala oblast internetové display reklamy nárůst, a to o 8 %. Zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 429 milionů korun. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
V meziročním porovnání oblasti internetové display reklamy lze rovněž pozorovat mírný nárůst, konkrétně o 3 %.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil online obchodník Internet Mall, který v srpnu využil reklamní prostor v hodnotě 21,1 milionů korun. Na druhé příčce skončila s inzercí v hodnotě 16,2 milionů korun společnost LMC a na třetí pozici se umístil Procter & Gamble s reklamním prostorem v hodnotě 13,7 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v srpnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 392 milionů korun.
Provozovatel | Cena (srpen 2015) | Cena (červenec 2015) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 155 277 000 Kč | 147 729 000 Kč | 5 % |
MAFRA | 44 114 000 Kč | 48 323 000 Kč | -9 % |
Economia | 43 974 000 Kč | 30 272 000 Kč | 45 % |
FTV Prima | 34 818 000 Kč | 28 919 000 Kč | 20 % |
Mladá fronta | 30 011 000 Kč | 24 814 000 Kč | 21 % |
Allegro AdMarket | 20 853 000 Kč | 16 489 000 Kč | 26 % |
CZECH NEWS CENTER | 19 355 000 Kč | 19 817 000 Kč | -2 % |
CET 21 | 18 537 000 Kč | 16 828 000 Kč | 10 % |
AdActive.cz | 13 602 000 Kč | 14 325 000 Kč | -5 % |
Impression Media | 11 451 000 Kč | 13 672 000 Kč | -16 % |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 7/2015 – 8/2015
Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.
Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamy AIS, a společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.