Nejnovější studie Ericsson ConsumerLab „TV & Media Report 2015“ se tentokrát zaměřila i na přístup diváků k televiznímu obsahu. Rostoucí dostupnost TV a video služeb nabízí nepřeberné množství možností a programů, které lze sledovat. Polovina diváků klasické televize však tvrdí, že i přesto nenachází dostatečně zajímavý obsah, na který by se dívali na denní bázi.Televizní reklama i teleshopingové nabídky podle nich nejsou dostatečně sofistikované a personalizované, neuspokojují naše potřeby, nepřekvapují a neinspirují. Velká část diváků se proto tradiční televizní reklamě vyhýbá. (TZ)
Jakmile se reklama na televizní obrazovce objeví,více než polovina dotazovaných respondentů přepíná na jiný kanál. 43 % z nás během reklamy odejde od televize a dělá něco jiného a 34 % z nás si reklamní čas krátí brouzdáním na internetu a sociálních sítích. Někteří diváci si program nahrávají, aby se na něj mohli podívat později a reklamy přetočit.
Systém prohlížení programů a reklamy se liší v případě klasické televize a videa na vyžádání na internetu např. na YouTube. V klasické televizi je běžné, že diváci přepínáním mezi programy náhodou narazí na něco, co je zaujme. Narozdíl od toho na YouTube k obsahu přistupují tak, že předem ví, co je k dispozici.Toto je evidentní v současné praxi, kdy si prostřednictvím sociálních sítí posíláme s kamarády nebo rodinou zajímavé odkazy.
Reklama online např. na začátku přehrávání videa na YouTube je přijímána lépe a není považována za tak rušivou, neboť ji vidíme na začátku a poté už neruší přehrávaný klip. On-line prostředí je ideální pro méně rušivé reklamy přizpůsobené publiku.
Až 31 % dotázaných přitom připouští, že si přeje dostávat doporučení a tipy na základě svých sledovacích návyků. 40 % dotazovaných uvedlo, že by je zajímalo vytvořit si reklamu na míru na základě svých preferencí, což by poskytlo více personalizovaný zážitek.
Nejnovější studie Ericsson ConsumerLab „TV & Media Report 2015“ vychází jednou ročně a reprezentuje názor 680 milionů lidí. Průzkumu, který studii předcházel, se zúčastnilo 22 500 respondentů různých věkových skupin ve dvou desítkách států, přičemž zde byla výrazně zastoupena i Evropa.
POZNÁMKY PRO MÉDIA:
TV & Media Report 2015 je k dispozici ZDE.
Ilustrační grafika ke stažení na následujících odkazech:
O SPOLEČNOSTI ERICSSON
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů. Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2014 činily tržby naší společnosti 228,0 miliardy švédských korun. Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.
www.ericsson.com
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
https://www.facebook.com/ericssonceskarepublika