Praha, 27. října 2015 – Vánoční nákupy jsou tím nejdůležitějším obdobím pro maloobchodní prodejce, ať už se jedná o kamenné nebo on-line obchody. Pro e-shopy začíná vánoční prodej o něco dříve, často již na konci září a vrcholí pak v první třetině prosince, kolem 15. až 17. prosince. Přinášíme několik tipů, jak podpořit vánoční prodej. (TZ)
„Ideální je, když se provozovatelé e-shopů připraví na vánoční nápor již během letních měsíců, což ale mnozí podceňují. Také si málokdo analyzuje chyby z minulého roku a tak je opakují stále dokola,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a dodává: „I když už vánoční nákupy na internetu pomalu začaly, stále mohou e-shopaři udělat pár kroků, které jim pomohou.“
Připravte se na velký nápor – Během vánočních nákupů počítejte nejen s vyšší návštěvností, ale také objednávkami, vratkami, reklamacemi a dotazy. To s sebou nese i větší požadavky na skladové zásoby, logistiku a především komunikaci se zákazníky. Je proto vhodné přenechat například balení a odesílání objednávek sezónnímu zaměstnanci a soustředit se na důležitější věci.
Doprava a logistika – Nabídněte zákazníkům jako bonus za nákup dopravu zdarma. Pro mnohé je to faktor, který rozhoduje, zda v daném obchodě nakoupí. Většina lidí má strach, že jejich dárky nedorazí včas. Proto je dobré garantovat dodání do Štědrého dne, což pro e-shopaře znamená rychle vyřízení objednávek a také širší nabídku možností dopravy.
Informujte o slevách a dejte zákazníkům tipy na dárky – Na viditelném místě mějte speciální slevové nabídky. Mnoho lidí neví, co by svým blízkým koupili za dárek, takže se rádi nechají inspirovat. Pro ně vytvořte nabídku nejprodávanějšího zboží a doporučených vánočních dárku, které ideálně rozdělte podle toho, pro koho jsou určeny.
Nepodceňujte mobilní nakupování – I když objednávky zboží jsou ve většině případů dokončovány pomocí desktopu, stále více lidí vyhledá v e-shopech přes mobilní zařízení. Proto vždy pamatujete na mobilní verzi svého e-shopu.
Pracujte se svými stávajícími zákazníky – Uvědomte si, že získat jednoho nového zákazníka stojí více peněz a úsilí, než si udržet stávajícího. Proto jim nabídněte zajímavé bonusy k nákupu, oslovte je newsletterem nebo výhodnou nabídkou.
„Provozovatelé e-shopů musí také počítat s tím, že vánoční sezóna nekončí 24. prosince. Lidé budou své dárky chtít případně vyměnit nebo vrátit. Také je dobré využít všechny získané kontakty pro povánoční výprodej,“ doplňuje Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 6 100 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz.