Internetová display reklama v listopadu stoupla, zadavatelé využili prostor v hodnotě 740 milionů korun

Zadavatelé internetové display reklamy využili v listopadu 2015 inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 740 milionů korun, což v porovnání s říjnem představuje 13% vzestup. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil internetový obchodník Alza.cz, který v listopadu využil reklamní prostor v hodnotě 37,3 milionů korun. Na druhé příčce skončila s inzercí v hodnotě 18,1 milionů společnost Porsche Česká republika a na třetí pozici se umístil další internetový obchodník, Internet Mall, s reklamním prostorem v hodnotě 17,9 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v listopadu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 691 milionů korun.

Provozovatel Cena (listopad 2015) Cena (říjen 2015) Meziměsíční změna
Seznam.cz 314 589 000 Kč 270 702 000 Kč 16%
MAFRA 66 649 000 Kč 58 750 000 Kč 13%
Economia 66 286 000 Kč 59 925 000 Kč 11%
FTV Prima 49 733 000 Kč 37 688 000 Kč 32%
Mladá fronta 45 717 000 Kč 46 167 000 Kč -1%
CZECH NEWS CENTER 32 652 000 Kč 29 281 000 Kč 12%
Allegro AdMarket 30 984 000 Kč 25 313 000 Kč 22%
CET 21 30 128 000 Kč 33 227 000 Kč -9%
AdActive.cz 30 062 000 Kč 28 713 000 Kč 5%
Impression Media 24 258 000 Kč 14 041 000 Kč 73%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 10/2015 – 11/2015

Pavla Chlebounová | PR Specialista
pavla.chlebounova@admosphere.cz

Nielsen Admosphere, a.s. | Českobratrská 2778/1 | 130 00 Praha 3 | tel.: +420 222 717 763 | www.nielsen-admosphere.cz

Doplňující informace:

Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.

Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamy AIS, a společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.