Shoptet: Vrácení nebo výměna nevhodného dárku zakoupeného v e-shopu

Dostali jste pod stromeček oblečení, které vám nepadne, jednu věc několikrát nebo něco úplně nevhodného? Jak postupovat, když dárek připutoval z e-shopu? Podle čeho se vrácení, výměna nebo reklamace řídí? (TZ)

2015-12-28 09_15_58-Pronájem a tvorba internetových obchodů zdarma - Shoptet

Vrácení vánočních dárků zakoupených přes e-shop je odstoupením od smlouvy jako každé jiné a řídí se Občanským zákoníkem (novelizovaným k 1. 1. 2014). Na vrácení nebo výměnu zboží má zákazník 14 dní od převzetí zboží. Tuto informaci je e-shopař povinen sdělit (většinou je ve smluvních podmínkách). Pokud není nikde tato doba uvedena, pak se lhůta prodlužuje na 1 rok a 14 dní. O možnosti odstoupení od smlouvy lze informovat i dodatečně, poté běží čtrnáctidenní lhůta, během které musí zákazník odeslat zboží zpět.

Co v praxi znamená odstoupení od smlouvy? Kupující musí ve stanové době vrátit zakoupené produkty, prodávající pak zašle peníze zpět zákazníkovi do 14 dní. Nemusí tak však učinit, pokud nemá zpět své zboží nebo doklad o jeho odeslání. Současně může cenu ponížit o částku, kterou zboží ztratilo běžným používáním. Je však nutné o tomto postupu zákazníka informovat. Prodávající také zákazníkovi hradí náklady na nejlevnější dopravu při doručení. Poštovné při vrácení produktu pak platí kupující, který musí být poučen. V opačném případě to hradí prodávající.

 

„Pokud jste dárky nakupovali s větším předstihem, tak nevěště hlavu. Mnoho e-shopů nabídlo během vánočních podejů jako bonus i prodlouženou lhůtu na vrácení či výměnu „nevhodných dárků“. Navíc se e-shopaři vzhledem k velkému konkurenčnímu boji snaží zlepšovat své služby zákazníků a vycházejí jim při výměně nebo vrácení,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.