Nová éra elegánů? Cisco a Dandy Lab ukazují budoucnost obchodů s módou

Cisco představuje nový styl vybírání a nakupování oblečení, bot a doplňků. Oblečení dnes již samo zákazníkovi řekne informace o sobě, z čeho a jak je vyrobené, odkud pochází nebo i dostupné velikosti a barevné varianty. Zákazník se v  novém typu obchodu může přesvědčit na interaktivní obrazovce, jak v kterém kusu oblečení vypadá, aniž by si ho musel fyzicky zkoušet, případně získá doporučení podle svého současného outfitu. Obchodníci zase dostanou do rukou přesnější data o svých zákaznících i o svém obchodě. (TZ)

Cisco_Dandy_Lab_01

Cisco_Dandy_Lab_03 Cisco_Dandy_Lab_02 Cisco_Dandy_Lab_04

Praha, 16. března 2016 – Společnost Cisco ve spolupráci s londýnským obchodem s pánskou módou Dandy Lab představila futuristický koncept obchodu plně využívající nejnovější interaktivní technologie a internet věcí ve spojení s mobilní komunikací. Zákazníci s nimi mohou za využití interaktivních obrazovek a vlastních chytrých telefonů zboží prohlížet, virtuálně zkoušet, porovnávat nebo si dokonce nechat poradit, co se k čemu hodí. Obchodníci zase díky tomu dostanou přesnější data o chování zákazníků, co jim líbí, u kterého zboží se nejvíce zdržují a které naopak přejdou bez povšimnutí.

Díky aplikacím v chytrých telefonech si mohou zákazníci nechat poradit od interaktivních pomocníků daného obchodu. Ti jim nabídnou informace o zvoleném kusu zboží nebo o jiném, které by se hodilo k tomu již vybranému, případně jiné zajímavé nabídky. V dalším inovativním řešení zase kamera naskenuje zboží, které zákazník drží nebo si zkouší a na interaktivním monitoru-zrcadle si může zákazník vyzkoušet, jak by vypadalo v jiné barvě nebo si nechat doporučit další doplněk k aktuálnímu outfitu.

„Mobilní technologie jsou na vzestupu a tento trend se nevyhne ani oblasti retailu. Naše studie ukazuje, že již dnes si polovina zákazníků před návštěvou kamenného obchodu hledá recenze a další informace online a asi dvě třetiny zákazníků chtějí svůj chytrý telefon pro lepší navigaci po obchodě nebo ke skenování zboží pro informace o něm,“ říká Pavel Křižanovský, technický ředitel Cisco ČR a dodává: „Ve spojení s Wi-Fi a cloudovými technologiemi se zase otevírají velké možnosti pro obchodníky, jak získat a pracovat s přesnějšími a relevantnějšími informacemi o chování svých zákazníků.“

Data o preferencích zákazníků pro lepší business

Spolupráce Cisco s obchodem Dandy Lab také ukazuje, jaké výhody z Cisco technologií CMX nebo Meraki Wi-Fi plynou pro obchodníka díky lepšímu plánování a lepšímu pochopení provozu v obchodu. Řešení Cisco za využití přístupových bodů detekuje příchozí zákazníky pomocí jejich mobilních zařízení. Majiteli obchodu se tak do rukou dostanou informace v reálném čase o všech připojených i nepřipojených Wi-Fi  zařízeních v obchodě nebo jeho okolí a o jejich pohybu. Na jejich základě se pak může rozhodnout změnit uspořádání zboží nebo vystavovaných kusů. U stálých zákazníků se zase nabízí možnost zasílání zvláštních nabídek nebo různých slev.

Hoxton Analytics, start-up pracujícím v inovačním centru Cisco v Londýně, zase obchodu Dandy Lab pomáhá lépe pochopit chování zákazníků na místě. U vchodu jsou nainstalovány kamery na úrovni bot a snímají tak všechny příchozí. Speciální software pak počítá počet návštěvníků, kdy do obchodu přišli a jestli byli sami nebo ve skupině. Toto řešení dokáže také na základě analýzy typu bot rozpoznat věk a pohlaví zákazníka s přesností na 75 %. Jelikož zařízení zaznamenává a vyhodnocuje pouze boty návštěvníků, odpadají problémy ohledně ochrany osobních údajů jako např. v případě rozpoznávání obličejů nebo využívání dat ze sociálních sítí.

Jak funguje futuristický obchod Dandy Lab

  1. Registrovaný zákazník obchodu je informován o nových nebo zajímavých produktech, i když jen prochází okolo
  1. Inteligentní navigační systém navádí zákazníka k vybranému zboží
  1. Zákazník po naskenování zboží získá informace o daném výrobku, z čeho a jak je vyroben, v jakých velikostech a barevných variantách je dostupný
  1. Na interaktivní obrazovce se zákazník může bez zkoušení přesvědčit, jak ve vybraném kousku oblečení vypadá, případně si i nechat doporučit jiný

O Cisco Systems

Cisco, (NASDAQ: CSCO) je celosvětovým lídrem v oblasti síťových služeb, které mění způsob, jakým se lidé připojují, komunikují mezi sebou a spolupracují.

Informace o společnosti Cisco jsou k dispozici na http://www.cisco.com. Další zprávy lze nalézt na http://newsroom.cisco.com.