Už nemusíte po kapsách lovit zatoulané mince. Nápoje z automatů značky Coca-Cola nově zaplatíte bezkontaktní kartou. (TZ)
PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA, 17. března 2016 – Prodejní automaty na bezkontaktní karty společnost Coca-Cola HBC uvedla do provozu ve spolupráci s platební asociací Visa Europe a ČSOB. Na území České republiky jich je celkem 730, na Slovensku pak dalších 120. Uživatelé je snadno poznají podle kartonového poutače ve tvaru platební karty s bezkontaktním symbolem.
Pípat se bude v kancelářích, nemocnicích, na univerzitách
Inovované automaty schopné přijímat platby jak „pípnutím“, tak i tradiční hotovostí, jsou rozmístěny na frekventovaných místech po celém území České republiky. Nejčastěji je lidé naleznou v kancelářských budovách, vybraných výrobních závodech, prostorách vysokých škol nebo na veřejných místech s vysokou koncentrací lidí, jako jsou nákupní centra, nemocniční haly či různá sportoviště.
„Přinášíme nakupujícím komfort jak šíří nabízeného sortimentu, tak i pohodlnými platbami. Bezkontaktní placení jsme v uplynulém roce úspěšně testovali na území Prahy a výsledná čísla ukazují, že zákazníci toto řešení oceňují. Poměr bezkontaktních plateb v rámci pilotního projektu dorostl na vybraných místech až k 25 procentům. Toto číslo zahrnuje jak platby kartou, tak i mobilní aplikací,“ uvádí Jiří Mazura, Národní manažer oddělení automatů Coca-Cola HBC pro Českou republiku a Slovensko.
„Je přirozené, že bezkontaktní placení úspěšně dobývají další oblast. Češi jsou ostatně v platbách ‚pípnutím‘ nadšenými průkopníky a v rámci Evropy jsou jednoznačnými lídry. Terminály jsou dnes již natolik rozšířené, že zejména ve velkých městech řada lidí volí rychlé a pohodlné bezkontaktní platby kartou i při nákupech v řádech desetikorun. O to méně u sebe nosí hotovost. Platby kartou za nápoje jsou tak logickým vyústěním poptávky zákazníků,“ komentuje František Jungr, manažer regionálního rozvoje Visa Europe.
Pohodlí až na prvním místě
Platba kartou bezkontaktně probíhá zcela jednoduše v pouhých třech krocích: Zákazník na prodejním automatu zmáčkne tlačítko START, následně na číselníku zadá kód zvoleného nápoje a přiloží platební kartu. Automat zprocesuje platbu (tento krok v závislosti na síle mobilního signálu trvá maximálně několik sekund) a následně vydá vybraný nápoj. „Časově to vychází zhruba stejně jako při placení mincemi. Uživatelsky je to však výrazně pohodlnější způsob, neboť při něm odpadá hledání hotovosti, přepočítávání mincí a problémy s jejich případným propadáváním,“ vysvětluje Jiří Mazura.
„Rychlé a komfortní bezkontaktní platby bez nutnosti zadávat PIN se u nás velmi rychle staly oblíbené i v oblastech, kde donedávna dominovala výhradně hotovost – ať už jde o parkovné, jízdenky v MHD nebo třeba právě automaty s občerstvením. Věříme, že tento trend se bude nadále rozvíjet, a proto investujeme do moderních technologií, které v budoucnosti našim klientům co nejvíce usnadní život. Naším cílem je, aby lidé, kteří si na platební kartu zvykli, nemuseli tento zvyk opouštět pouze proto, že existují místa, kde zatím platba kartou nebyla možná,“ uzavírá Alice Škývarová, ředitelka útvaru Karty ČSOB.
– KONEC –
O asociaci Visa Europe:
Visa Europe je asociace zabývající se platebními technologiemi, kterou vlastní a provozují členské banky a další poskytovatelé platebních služeb ve 38 evropských zemích.
Visa Europe je v srdci platebního ekosystému poskytujícího infrastrukturu a služby potřebné k tomu, aby milionům evropských spotřebitelů, firmám a vládám bylo umožněno platit elektronicky. Členové Visa Europe jsou odpovědni za vydávání karet, registraci obchodníků a výši poplatků pro držitele karet i obchodníky. Visa Europe je rovněž největším subjektem zpracovávajícím transakce v Evropě: zodpovídá za zpracování více než 18 miliard transakcí ročně.
V současnosti je v Evropě vydáno více než 500 milionů karet Visa, přičemž každé šesté euro je zaplaceno právě těmito kartami. Celková útrata provedená kartami Visa přesahuje 2 biliony eur ročně, z toho 1,5 bilionů eur v místech prodeje.
Visa Europe je nezávislá asociace, která má exkluzivní, nezrušitelnou a trvalou provozní licenci v rámci Evropy. V partnerském vztahu úzce spolupracuje s organizací Visa Inc. s cílem zajistit globální platby Visa ve více než 200 zemích a teritoriích.
Další informace najdete na stránkách www.visaeurope.com a na Twitteru @VisaEuropeNews.
O společnosti Coca-Cola:
Společnost Coca-Cola HBC Česká republika/Slovenská republika:
- působí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993, společná operační jednotka vznikla integrací obou poboček ČR/SR v roce 2005
- je členem skupiny Coca-Cola Hellenic, operující v 28 zemích Evropy, Asie a Afriky
- je výrobcem a prodejcem komplexního portfolia nealkoholických nápojů ve všech kategoriích (vyrábí, distribuuje a prodává sycené nealkoholické nápoje Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Coca-Cola Vanila, Fanta, Sprite, Kinley, balené a ochucené balené vody Bonaqua a Römerquelle, džusy a ovocné nápoje Cappy, Cappy Ice fruit a Cappy Junior, ledové čaje Nestea, ledové kávy illy, sportovní nápoje Powerade a energetické nápoje Burn a Monster
- Více informací o společnosti na webu Coca – Cola HBC http://www.coca-colahellenic.cz/Onas/
O skupině ČSOB:
Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která aktivně působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Skupina ČSOB je tvořena bankou (působí pod obchodními značkami – ČSOB, Era a Poštovní spořitelna) a společnostmi, s nimiž je banka propojena. Finanční skupina ČSOB zahrnuje strategické společnosti v ČR ovládané přímo či nepřímo ČSOB, případně KBC, které nabízejí finanční služby, a to Hypoteční banku, ČSOB Pojišťovnu, Českomoravskou stavební spořitelnu, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Asset Management, ČSOB Factoring a skupinu Patria. Své služby skupina ČSOB poskytuje všem typům zákazníků, a to jak fyzickým osobám, tak malým a středním podnikům, korporátní a institucionální klientele. Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení.