Vlastní e-shop je podle Čechů nejjednodušší způsob podnikání

Praha, 17. května 2016 – Z průzkumu společnosti Shoptet vyplynulo, že o vlastním podnikání někdy touží až 82 % dotázaných, 65 % vidí provozování e-shopu, jako ten nejméně nákladný a nejjednodušší způsob. Internetový obchod často vnímají jako ideální možnost, jak si při stávajícím zaměstnání přivydělat. (TZ)

Mít svůj byznys, vzít svůj osud do vlastních rukou nebo pracovat „na svém“ je stále v Česku snem mnoha lidí. Konkrétně 82 % dotázaných přemýšlí o vlastním podnikání. V 65 % pak uvedli, že e-shop vnímají jako nejjednodušší začátek podnikání. Následuje pohostinství, služby a řemeslo. Pro 46 % je pak on-line obchod vhodný jako přivýdělek ke stávajícímu zaměstnání.

Pro internetový obchod hovoří především nízké pořizovací náklady a díky dropshippingu je možné provozovat e-shop i z malého bytu bez nutnosti skladových prostor. „Založit si e-shop je otázkou několika vteřin, pokud se člověk rozhodne pro pronájem e-shop. Ten je ideální pro začínající e-shopaře, kteří tak nemusí hned na začátku řešit technickou stránku věci a investovat velké peníze do obchodu na míru. E-shop mohou mít doslova za pár stovek za měsíc. Většina takových řešení je navíc velmi uživatelsky přívětivá a nevyžaduje znalosti IT,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet (www.shoptet.cz)

Provozování e-shopu vidí jako vhodný způsob podnikání především muži (63 %). „V posledním roce sledujeme nárůst žen e-shopařek. Je to především dáno vyšší počítačovou gramotností, a také tím, že nakupování v internetových obchodech je nedílnou součástí našich životů. Současně je nutné si uvědomit, že e-shopařky už nejsou jen maminky na rodičovské, které si chtějí přivydělat, ale mají obchody s nejrůznějším zbožím a jsou díky svému přístupu úspěšné,“ doplňuje Miroslav Uďan.

Přestože mnozí uvažují o vlastním podnikání, tak pouze 13 % již reálně plánuje v tomto roce změnu. Mezi hlavní důvody, proč se neosamostatnit, patří strach z nejistoty (34 %), finance (26 %) a nejasná představa o oblasti podnikání (16 %).

Poznámka: Na otázky odpovědělo 700 respondentů a byl proveden on-line.

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 7 800 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek. Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz.