Praha, 31. srpna 2016 – Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, připojil v těchto dnech do své optické sítě Ministerstvo zemědělství ČR. Zvítězilo tak v náročném otevřeném výběrovém řízení, v němž nakonec rozhodla rychlost realizace připojovacích prací, ale také blízkost vlastní optické sítě operátora. Kapacita připojení ministerstva k metropolitní síti Dial Telecomu je 1 Gb/s. (TZ)
Dial Telecom v otevřeném výběrovém řízení zvítězil kromě výše uvedených důvodů také proto, že nabídl vysokou garanci dostupnosti služeb (99,99 %), dostupnost technického servisu, a také kapacitní linkou 1 Gb/s, která je navíc zálohována.
Dial Telecom zrealizoval veškeré projektové, výkopové a infrastrukturní práce během pouhých 20 kalendářních dní. Vzhledem k termínu otevřeného výběrového řízení, ale také podpisu smlouvy s jeho vítězem, jde o rekordní čas připojení do sítě.
„Takto rychlé připojení je možné vždy za předpokladu, že operátor vlastní svoji optickou síť. Dial Telecom takovéto optické sítě má, a to nejen v Praze. Máme poměrně hustě vybudované páteřní a přípojné linky po celé republice, navíc s přesahem do významných zahraničních internetových uzlů,“ podotkla k tomu Martina Setunská, marketingová manažerka Dial Telecom, a.s.
„Z tohoto důvodu jsme velmi často schopni připojit naše zákazníky, ať už z komerční sféry, tak i státní správy či samosprávy, ve velmi rychlém čase,“ dodala k tomu Martina Setunská.
Technické řešení konektivity
Individuální řešení Profi Internet zahrnuje využití vlastní optické sítě Dial Telecomu, která je nově přivedena až do budov Ministerstva zemědělství ČR.
Dial Telecom zajišťuje v této oblasti komplexní služby: od vybudování trasy k zákazníkovi, přes koncová zařízení až po garantovaný přístup k internetu. Vlastní páteřní a metropolitní optická síť umožňuje zřídit přístupové linky s maximální možnou kvalitou, a zejména u vysokých kapacit navíc s velmi zajímavou cenou. Technologie využívající optickou síť jako základní přenosovou vrstvu jsou nejčastěji na bázi DWDM nebo CWDM.
Nad základní infrastrukturou provozuje Dial Telecom rozsáhlou IP MPLS síť, síť na bázi L2 Ethernetu a SDH síť pro synchronní přenosy – zejména u hlasu.
Optická síť jako konvergenční médium budoucnosti
Dial Telecom začal metropolitní síť v Praze budovat po roce 2000 a každoročně investuje nemalé prostředky do jejího dalšího rozvoje. Pevné připojení klientů optickým kabelem, vedeným převážně v bezpečí pod povrchem země, umožňuje vysokou rychlost a libovolnou přenosovou kapacitu datového a hlasového připojení, ale také jednoduchost a úsporu provozních i investičních nákladů. Metropolitní optická síť kopíruje výstavbu především kancelářských prostor v Praze.
Společnost Dial Telecom vlastní a provozuje rozsáhlé metropolitní sítě v rozsahu cca 1000 km tras, kromě Prahy je to dále v Brně, Plzni, Ostravě, Hradci Králové, Boskovicích, Jihlavě a Hodoníně. Tam, kde není optická síť k dispozici a kde není její budování efektivní, doplňuje kvalitní pokrytí internetem rádiová síť. Kromě komplexního poskytování internetových služeb se Dial Telecom zabývá například také hlasovými, cloudovými či telemetrickými službami.
Více informací vám rádi poskytneme na stránkách http://www.dialtelecom.cz nebo na níže uvedených kontaktech:
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 250 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Ve své síti provozuje Dial Telecom více než 5000 aktivních zařízení s 25 000+ aktivními porty. Kromě optických tras využívá Dial Telecom 1100+ rádiových spojů jak ve své páteřní infrastruktuře, tak i pro úseky posledních mílí.
Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.