PRAHA, 21. listopadu 2016 – Společnost Canon, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, vyzývá komerční tiskárny a vydavatele ke znovuobjevení knihy, tedy k odkrytí inovativních přístupů z pohledu budoucnosti vydávání knižních publikací. Interaktivní kulaté stoly a diskuse inspirovaly více než 300 účastníků z celého světa na výročním setkání s názvem Future Book Forum, které společnost Canon pořádala ve dnech 2. až 4. listopadu v německém Poingu. (TZ)
Výchozím bodem se stal originální manuskript složený z padesáti dopisů, které špičkoví nezávislí manažeři napsali nejvýznamnějším ředitelům – a účastníci konference dostali za úkol během dvou dní vytvořit novou knihu s názvem „Dopisy do budoucnosti“. Premiéru si tato publikace odbude v květnu následujícího roku na konferenci Thinkers50 European Business Forum v dánském Odense.
„Vydávání publikací je stále rychlejší i různorodější a vyžaduje individuální personalizovaný přístup. Tento trend nám přináší mnoho nových podnikatelských příležitostí,“ říká Joerg Pfuhl, CEO v německé společnosti Holtzbrinck Buchverlage. „Jsem velkým fandou konference Future Book Forum a během několika posledních let jsem byl svědkem růstu důležitosti tohoto fóra. Jde o jedinou událost, na které se potkávají technologie s vydavatelským průmyslem, jde o speciální setkání s globálním dosahem, o konferenci, na které vzájemně spolupracujeme. Díky všem těmto faktorům jde o opravdu jedinečnou akci.”
„Odcházím se spoustou informací, které mi při mé práci opravdu pomohou,“ navazuje Marianne Bushell, Global Procurement Director ve skupině RELX Group. „Potěšilo mne jak množství nových kontaktů, tak míra interaktivity, která toto fórum odlišuje od ostatních akcí. Rozdělení do diskusních skupin s následným sdílením mnoha myšlenek a nápadů s ostatními účastníky konference mne prostě ohromilo.“
„Future Book Forum bylo skvělou akcí, která všem účastníkům ukázala souvislosti jdoucí daleko za hranice běžné knižní produkce,“ dodává Rupert Smith, Commercial Director v britské společnosti Halstan. „Šlo o setkání plné důležitých nápadů, na kterém se odborníci podělili o správné přístupy napříč celým dodavatelským řetězcem a na kterém jsme si vyměnili mnoho dobrých zkušeností.“
Některé z knih vytištěných na této konferenci zašlou organizátoři uprchlíkům v Mnichově, a to jako součást pokračujícího partnerství společnosti Canon s nakladatelstvím pro děti a mládež Goloseo a neziskovou organizací zaměřenou na gramotnost a vzdělávání dívek – Room to Read. Nakladatelství Goloseo si klade za cíl využít schopnosti digitálních technologií efektivně tisknout malonákladové publikace ve více jazycích ke zjednodušení vzdělávání v multikulturním prostředí a k pomoci uprchlíkům rychle se naučit jazyk jejich nové vlasti.
Účastníci setkání Future Book Forum 2016 získali inspirativní pohled na celou problematiku i díky případovým studiím, které zahrnovaly konkrétní příklady ze společností Vodafone a Slyrs. Velmi zajímavá byla i vystoupení úspěšných poskytovatelů tiskových služeb, kteří se ve svých přednáškách zaměřili na to, jak mohou inovace v oblasti digitálního tisku podpořit ziskovost nových vydavatelských modelů.
„V rámci tohoto setkání jsme se chtěli dostat k samému srdci vydavatelského průmyslu s cílem umožnit přehodnocení toho, jak lze doručit psané slovo k cílovému čtenáři,“ říká Peter Wolff, Head of Commercial Print Group ve společnosti Canon Europe. „A právě proniknutí do myšlení čtenáře je spolu s vytvořením nových modelů zprostředkování obsahu předpokladem úspěchu. Vydavatelé i poskytovatelé tiskových služeb musí být kreativnější v případě off-line i on-line kanálů a musí i více zapojit své zákazníky – a to je ta správná cesta k jejich podnikatelskému růstu.“
„Hypotetické scénáře pomáhají usměrňovat kreativní myšlení. Tuto netradiční akci jsme připravili tak, aby umožnila transformovat a uvolnit fyzickou podstatu obsahu. Stavěli jsme přitom na třech předchozích setkáních, která jsme podobně zaměřili na vize, inspirace a budoucí rozvoj knižní produkce. Těšíme se na to, až v nadcházejících měsících ukážeme výsledky tohoto záměru,“ dodává Peter Wolff.
O společnosti
Canon Europe je regionální obchodní a marketingové zastoupení japonské společnosti Canon Inc., která působí celkem ve 116 zemích v Evropě, na Středním východě a v Africe a zaměstnává zde 19 000 lidí.
Společnost Canon, Inc. byla založena v roce 1937 s cílem nabízet zákazníkům nejkvalitnější fotoaparáty dostupné na trhu. Fascinace obrazem a jeho možnostmi ale Canon podněcovala k rozšíření vlastních technologií do mnoha dalších oblastí trhu. Společnost se tak etablovala jako přední světový dodavatel spotřebitelských i podnikových řešení pro zpracování obrazu. Portfolio značky Canon zahrnuje široký sortiment produktů – od digitálních kompaktních fotoaparátů a zrcadlovek přes televizní kamery a přenosné rentgenové přístroje až po multifunkční a produkční tiskárny. Společnost Canon pro všechny tyto produkty poskytuje vysoce kvalitní podporu a řadu služeb s přidanou hodnotou.
Canon intenzivně investuje do výzkumu a vývoje s cílem přinášet nejhodnotnější a nejinovativnější produkty a služby, které uspokojí tvůrčí potřeby zákazníků. Značka Canon tak všem zákazníkům – od amatérských fotografů až po profesionální tiskárny – umožňuje plně uplatnit jejich zaujetí pro obraz.
Podnikovou filozofií společnosti Canon je Kyosei – „společně žít a pracovat pro obecné blaho“. V rámci regionu Evropy, Středního východu a Afriky usiluje společnost Canon Europe o trvale udržitelný růst a cíleně se zaměřuje jak na omezení environmentálních dopadů svých činností, tak i na to, aby zákazníkům nabídla produkty, řešení a služby, pomocí kterých mohou i oni snížit svůj negativní vliv na životní prostředí. Canon je držitelem globální certifikace dle standardu ISO 14001, která potvrzuje prvotřídní přístup společnosti k otázkám ekologie a ochrany přírody.
Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.