Z řetězců měl inzerci v nejvyšší hodnotě od začátku roku Lidl

V období leden-únor 2017 vystavil nejvíce inzerce v segmentu širokosortimentálních řetězců s převahou potravin Lidl, který využil prostor v celkové ceníkové hodnotě 172,2 milionů korun. Za ním se v tomto žebříčku umístili zadavatelé Kaufland Česká republika a BILLA. Údaje vychází z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere. (TZ)

Ceníková hodnota reklamního prostoru Lidlu se navíc meziročně zvýšila – oproti stejnému období v roce 2016 konkrétně o 36 %. Druhý Kaufland v období od začátku roku do konce února vystavil reklamu v hodnotě 117,8 milionů korun, což je o 53 % více než ve stejných měsících loni. BILLA pak využila prostor za 85,6 milionů korun, což je na rozdíl od prvních dvou řetězců hodnota o 11 % nižší než loni. Na dalších pozicích v desítce řetězců se umístily ještě Penny Market (77,5 milionů korun) nebo Tesco Stores ČR (31,4 milionů korun).

Za pozornost stojí také významné navýšení ceníkové hodnoty inzertního prostoru u dvou internetových obchodů, a sice Košík.cz a Kolonial.cz. Košík měl v období leden-únor 2017 reklamu ve více než čtyřnásobně vyšší ceně než ve stejnou dobu v loňském roce, letos dosáhla hodnoty 9,2 milionů korun. U Koloniálu je navýšení o něco více než dvojnásobné, letos měla zatím jeho inzerce ceníkovou hodnotu 6,3 milionů korun.

Další zajímavá čísla, týkající se tentokrát prodejů, přináší i společnost Nielsen: v loňském roce dosáhly prodeje v hypermarketech, supermarketech a mezinárodních diskontních řetězcích souhrnně 282,5 miliard korun. Přitom prodejen tohoto typu bylo k prosinci 2016 v České republice celkem 1692.

Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i monitoringu reklamy, marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.

Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.