Možnost vzdělávání a kariérního růstu je stále důležitějším benefitem. Zatímco dříve bylo běžné, že zaměstnanec setrval na jedné pozici několik let, pro generaci Y, která se v současnosti začleňuje na pracovní trh, patří možnost růstu a dalšího vzdělávání k prioritám. Z výzkumu společnosti ED Asisst například vyplynulo, že pro téměř 80 % lidí je možnost účastnit se vzdělávacího programu zásadní při výběru práce. Důraz na vzdělávání je navíc dle odborníků zásadní i vzhledem k nedostatku pracovních sil.
Možnost nabývání nových vědomostí oceňuje dle výzkumu společnosti ED Asisst stále více zaměstnanců. Jako jeden z nejlepších benefitů ji dokonce označilo 65 % dotázaných pracovníků. Možnost dalšího růstu je dle zjištění důležitá zejména pro mladou generaci. Pracovníci mladší třiceti let využívají vzdělávání v 26 % případů, více než dvě třetiny dotázaných poté uvedlo, že se během práce chtějí dále vzdělávat. Zaměstnanci nad 50 let se pro srovnání vrhají do dalšího vzdělávání pouze ve 12 % případů.
Promyšlený systém vzdělávání je však dle odborníků zásadní i pro firmy. „V době, kdy je na trhu práce nedostatek v podstatě všech pracovníků, je velmi důležité udržet si ty schopné. Firmy se tak stále častěji uchylují k hledání talentů ve vlastních řadách a jsou ochotné je v dalším postupu podporovat,“ říká Martin Novák, ředitel BIBS – vysoké školy, která nabízí dálkové bakalářské i MBA studijní programy. „Kromě samotného vzdělávání se zaměřujeme také na rozvoj v rámci pracovních úkolů, přesuny na nové pracovní pozice či práci na projektech a stínování kolegů. Investice a energie věnovaná do rozvoje zaměstnanců se několikanásobně vrací, zejména v oblasti zapojení a motivace zaměstnanců,“ doplňuje Zuzana Němcová, vedoucí oddělení vzdělávání Nestlé Česko a Slovensko.
To potvrzují i statistiky. Výzkum vedený ED Asisst ukazuje, že lidé, kteří mají v práci přístup ke vzdělávání, jsou ochotnější k internímu postupu. 81 % z dotázaných pak potvrzuje větší loajalitu k firmě. Prokázán byl též vliv vzdělávání na produktivitu práce. 83 % účastníků vzdělávacího programu uvedla, že jsou díky němu produktivní při své činnosti a vykazují až o 7 % vyšší výkon.
Přístup zaměstnavatelů ke vzdělávání pracovníků se dle odborníků dlouhodobě zvyšuje. I nadále však zůstává spíše otázkou větších firem. „Velké firmy v posledních letech do vzdělávání investují opravdu hodně, nejenže podporují pracovníky při studiu, ale vytvářejí i vlastní školicí střediska či zaměstnávají interní kouče,“ říká Martin Novák z BIBS – Vysoké školy. Menší podnikatelé jsou v přístupu ke vzdělávání zaměstnanců stále spíše pasivní a soustřeďují se především na rekvalifikace a kurzy, které jsou nezbytné pro výkon dané profese. To ve větších společnostech je trend opačný. Důraz zde stále častěji kladou na takzvané soft skills. „Základní tvrdé dovednosti jsou samozřejmostí a testujeme je v přijímacím procesu. Veškeré hard skills se ale dají naučit. Ale co člověka ne vždy naučíte, jsou právě měkké dovednosti. Soustředíme se tedy především na soft skills a jejich rozvoj,“ potvrzuje Zuzana Němcová.
O BIBS – vysoké škole
BIBS – vysoká škola je jedna z největších a nejstarších soukromých vysokých škol v České republice. Na českém a slovenském trhu působí téměř 20 let, může tak studentům garantovat dlouhodobou stabilitu i kvalitu výuky. Zájemcům BIBS nabízí hned několik studijních programů. Navštěvovat mohou bakalářský a magisterský program MSc. Vysoká škola BIBS, jako jedna z mála v České republice navíc nabízí také studium MBA validované britskou univerzitou Staffordshire. Výkonný ředitel BIBS, Martin Novák, byl také počátkem roku zvolen do předsednictva České asociace MBA škol. V portfoliu školy se nově nachází i postgraduální kurzy pro podnikatele a manažery či krátkodobé kurzy.
O společnosti Nestlé
NESTLÉ je přední světovou potravinářskou firmou podnikající v oblasti výživy, zdraví a zdravého životního stylu. V Česku NESTLÉ vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov čokoládové a nečokoládové cukrovinky pod značkami ORION, STUDENTSKÁ PEČEŤ, DELI, MARGOT, MODRÉ Z NEBE, BON PARI, JOJO a další. Na Slovensku vyrábí v závodě Carpathia Prievidza široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami MAGGI a CARPATHIA. NESTLÉ uvádí na trh také dovážené potraviny pod mezinárodními značkami, jako jsou tyčinky KIT KAT, instantní káva NESCAFÉ, kojenecká a dětská výživa NESTLÉ, potrava pro domácí zvířata PURINA, FRISKIES a DARLING. Prostřednictvím společnosti Cereal Partners jsou uváděny na trh snídaňové cereálie Nestlé. Divize Nestlé Health Science dodává na trh výrobky pro pacienty se speciálními výživovými potřebami (např. Isosource, Novasource).