Zákazníci, kteří si chtějí pořídit menší elektrospotřebiče nebo praktické drobnosti, už nebudou muset dojíždět do obchodních center na periferie. Společnost Datart rozjíždí koncept menších prodejen, které budou umístěné na frekventovaných místech v centrech měst. Fungovat budou i jako výdejny e-shopu. První prodejnu otevřel Datart dnes v Praze ve Francouzské ulici.
V prodejně ve Francouzské ulici najdou zákazníci malé kuchyňské spotřebiče, produkty péče o tělo, mobilní telefony, tablety a veškeré příslušenství. S výběrem vhodných spotřebičů poradí elektro specialisté. Prodejna funguje zároveň jako expresní výdejna zboží se závozem 5 x denně 7 dní v týdnu. Přímo v prodejně bude vystaveno více jak dva tisíce položek příslušenství a malých spotřebičů vybraných speciálně pro tuto lokalitu. „Zákazníkům nabídneme vše, co potřebují pro kancelář i pro běžný chod domácnosti. Zároveň si mohou vybrat jakékoliv zboží z celé nabídky Datartu. Vybrané zboží přivezeme do tří hodin od objednání. Pro zpříjemnění nákupu nabízíme návštěvníkům prodejny čerstvě připravenou kávu naší značky Nero, “ říká Martin Heřmánek, ředitel prodeje společnosti Datart.
V minulosti vyvrcholil trend přesouvání nákupních možností do centralizovaných obchodních center na periferiích měst. Tento trend, který kopíroval situaci v západní Evropě, se ale v posledních letech mění. Zákazníci chtějí mít k dispozici základní sortiment zboží a služeb tam, kde bydlí a pracují. Společnost Datart proto již delší dobu pečlivě připravovala koncept menších prodejen, kterých chce v horizontu dvou let otevřít okolo dvaceti. „U malých prodejen se zaměříme hlavně na okamžitou dostupnost sortimentu a osobní kontakt se zákazníkem. Další takovou prodejnu otevřeme v létě v Nymburce,“ vysvětluje koncept malých prodejen Martin Heřmánek, ředitel prodeje společnosti Datart. Dalším benefitem malých prodejen je i fakt, že svou plochou nepřesahují kritických 200 m2, a proto zde mohou zákazníci nakupovat i ve státem uznané svátky.
V současnosti má řetězec Datart v České republice a na Slovensku 45 prodejen, průběžně otevírá další a mění design stávajících. Celkově se projekt jmenuje Prodejna 21. století, kdy hlavním motivem je humanizace prostoru, aby byl nákup pro zákazníky co nejsnadnější a nejpříjemnější. Naposledy Datart otevřel novou prodejnu v březnu v obchodním centru Central v Jablonci nad Nisou.
Obchody s elektronikou Datart ve finančním roce 2015/2016 vykázaly zisk 27,4 milionu korun. V meziročním srovnání jde o trojnásobně lepší výsledek. Tržby řetězce vzrostly meziročně o téměř 11 procent na 5,1 miliardy.
O společnosti Datart
Datart je na trhu od roku 1990, v České republice a na Slovensku provozuje celkem víc než čtyři desítky kamenných prodejen a e-shopy s elektronikou. Svým zákazníkům nabízí mimo neustále aktualizovaného sortimentu i stejné ceny v prodejnách jako na internetu, dopravu zdarma, základní instalaci výrobku zdarma a mnoho dalších služeb, které zpříjemní nejen nákup, ale samotné užívání zakoupeného zboží.