Nedostupnost roamingových služeb O2 způsobenou poruchou na straně dodavatele, společnosti CETIN, se podařilo vyřešit ve středu zhruba v 19 hodin. Volání v zahraničí bylo zprovozněno díky nasazení alternativní technologie. Dle technických analýz společnosti se nejednalo o hackerský útok a příčinou výpadku byla softwarová chyba na komunikačních uzlech společnosti CETIN zajišťujících mezinárodní spojení. Zasaženo bylo přibližně 120 tisíc uživatelů služeb českého O2 , kteří se v uvedenou dobu nacházeli v zahraničí.
„Na nápravě pracoval kompletní tým expertů nepřetržitě od počátku, tedy přibližně od úterního poledne, do středečních sedmi hodin večerních. Rádi bychom se omluvili našim zákazníkům, které problém služeb postihl. Výpadek budeme samozřejmě kompenzovat za každý den nefunkčnosti služeb v plné výši podle zákona a platných smluv, a to automaticky, aniž by zákazníci museli svůj nárok uplatňovat. Jako poděkování za trpělivost navíc přidáváme poukaz na nákup libovolného příslušenství nebo slevu na mobilní telefon ve výši 1000 korun,“ říká Tomáš Budník, generální ředitel společnosti O2. Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci (firemní i nefiremní), kteří byli výpadkem zasaženi. Tyto zákazníky v dohledné době budeme kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy na prodejnách O2 uplatnit. Není tak nutné, aby se s žádostí obraceli na zákaznickou linku.
Všem dotčeným zákazníkům se za výpadek technologií našeho dodavatele ještě jednou omlouváme. Věříme, že řešení, které jsme použili na straně O2, zajistí bezproblémový mezinárodní provoz a vyšší míru ochrany proti incidentům, které v síťovém odvětví nejde nikdy zcela vyloučit.