Ericsson ConsumerLab: Virtuální a rozšířená realita se postupně stanou naší realitou

  • Sedm z deseti spotřebitelů se domnívá, že virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) se stanou běžným standardem v oblasti médií, vzdělávání, práce, sociálních interakcí, cestovního ruchu a maloobchodu. Ve své aktuální studii ConsumerLab to uvádí společnost Ericsson.
  • Spotřebitelé očekávají, že virtuální obrazovky začnou v průběhu jednoho roku nahrazovat televizory a kina.
  • Aby se virtuální a rozšířená realita mohly sloučit s fyzickou realitou a staly se běžnými, pro mobilitu, zlepšení uživatelských zkušeností a řešení problémů s nevolností je rozhodující 5G síť.

Společnost Ericsson (NASDAQ: ERIC) v rámci své aktuální studie ConsumerLab Merged Reality informuje o tom, že spotřebitelé očekávají, že se virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) spojí s realitou fyzickou. 5G přitom bude klíčovou technologií, aby se takové zkušenosti staly běžnými.

Studie uvádí, že pokud se hranice mezi vnímáním fyzické a virtuální reality začnou stírat, mohlo by to mít výrazný vliv na životy lidí a společnost samu. Způsob, jakým žijeme, pracujeme, přijímáme informace a konzumujeme média, se zásadně změní.

Reality se nesloučí, pokud je uživatel připojen k počítači nebo odpojen od fyzické reality. První uživatelé, kteří VR / AR přebírají, očekávají, že sítě příští generace, jako je 5G, budou hrát ústřední roli. Třicet šest procent z nich od 5G očekává, že zajistí VR / AR mobilitu prostřednictvím stabilní, rychlé a širokopásmové sítě. Třicet procent zastánců technologických inovací očekává, že 5G umožní bezdrátové připojení headsetů.

Klíčová zjištění nejnovější zprávy:

  • Sedm z deseti zastánců technologických inovací očekává, že virtuální realita a rozšířená realita zásadně změní každodenní život v šesti oblastech: média, vzdělávání, práce, sociální interakce, cestování a maloobchod.
  • Média se už nyní transformují a spotřebitelé očekávají, že v průběhu jednoho roku začnou virtuální obrazovky nahrazovat televizory a kina.
  • Nedostatek mobility, objemné headsety a síťové zpoždění brání spojování realit. Každý pátý zastánce technologických inovací již snížil četnost využívání virtuální reality. Polovina z nich přitom věří, že současné VR helmy brání mobilitě.
  • Téměř pětina z uživatelů považuje za problém nevolnost způsobenou VR. Dokonce i uživatelé virtuální reality na smartphonech omezují její používání většinou na domácí prostředí, protože mobilitě brání rychlé vybíjení baterie a skutečnost, že headset omezuje zorné pole uživatele.

Kvalitativní výzkum studie zahrnoval sérii diskusí mezi inovativními ohniskovými skupinami (focus groups), probíhajícími ve virtuální realitě, s účastníky ze Severní Ameriky a Evropy i s tradičními ohniskovými skupinami složenými ze současných uživatelů VR z Japonska a Jižní Koreji. Byla provedena i série kvalitativních testů virtuální reality s 20 zaměstnanci společnosti Ericsson, aby se zjistilo, jakým způsobem vyvolává zpoždění v rámci virtuální reality nevolnost.

V kvantitativní části studie jsou uvedeny výsledky průzkumu provedeného mezi 9 200 spotřebiteli ve věku od 15 do 69 let z Francie, Německa, Itálie, Japonska, Jižní Koreji, Španělska, Spojeného království a Spojených států o znalosti konceptu virtuální reality.

Přečtěte si celou studii Merged Reality, kterou vydala Ericsson ConsumerLab.

 

SLEDUJTE NÁS:

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson

www.youtube.com/user/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com.