Past na sociální sítě, e-shopy a banky. GDPR zajistí důslednější ochranu osobních údajů

Praha, 21. července 2017 – Nové nařízení na ochranu osobních údajů pod magickou zkratkou GDPR začne platit v zemích Evropské unie za necelý rok. Pro e-shopy a šiřitele hromadného marketingu se může stát noční můrou. Jaké hrozby v sobě skrývá opatření, které postihne i české firmy?

Pro marketéry, kteří si spoléhají primárně na internet, je GDPR výzvou ke změně koncepce oslovování zákazníků. Ochrana osobních dat bude mnohem přísnější, dotkne se i e-shopů a hromadných e-mailů. „Mění se podmínky vyjádření souhlasu se zpracováním osobních údajů, musí být srozumitelně, jednoznačně a konkrétně potvrzen,“ říká zakládající a vedoucí partner AK Urbášek & Partners Vratislav Urbášek. „Musí být zřejmé, že daný zákazník věděl, k čemu udělil souhlas,“ dodává. GDPR zamezí získání obecného souhlasu k užívání osobních údajů a jejich poskytování třetím stranám.

Na pozoru se kvůli GDPR musí mít zejména e-shopy. „Když bude e-shop chtít předat osobní údaje někomu jinému, musí požádat o zaškrtnutí jistého políčka, které nesmí dopředu zaškrtnuté,“ doplňuje právnička Libuše Kellnerová z AK Urbášek & Partners.

Zcela zásadní změnu představuje GDPR i pro provozovatele sociálních sítí. „I giganti jako Facebook či Twitter budou muset informovat o údajích, které o nás shromažďují. Totéž se bude týkat bank či pojišťoven,“ dodává Kellnerová.

Revolucí projde i retargeting. Trikem pro retargetingové kampaně je pomocí cookies cílit na uživatele internetu. „Díky GDPR bude opět nutné získat konkrétní souhlas se zpracováním osobních údajů. Pokud k němu jako nyní nedojde, bude retargeting jednoznačným porušením pravidel GDPR,“ míní Urbášek s tím, že za porušení závazné normy budou následovat tučné pokuty až ve výši 20 milionů eur či 4 % obratu za uplynulý finanční rok.

Byť se zdají podmínky GDPR přísné, mají nespornou výhodu – měří všem stejně a budou platit ve všech koutech EU bez ohledu na národní odlišnosti.

AK Urbášek & Partners

K založení společnosti Urbášek & Partners v roce 2012 nás vedla snaha přiblížit se co nejvíce k našim klientům a podporovat jejich podnikání poskytováním právních služeb na základě detailní znalosti jejich businessu. Podařilo se nám vytvořit právní tým, který jednotlivé případy řeší spíše z pozice klienta než jen optikou práva. Tým, který chápe potřeby podnikatelů a dokáže navrhnout optimální řešení k ochraně jejich businessu. Spokojenost našich klientů, raketový nárůst počtu zakázek a enormní zájem o naše služby je nejlepším důkazem správnosti tohoto přístupu.