Řešení na platformě JIRA pro řízení projektů a dalších provozních procesů, které dokáže nahradit velké množství samostatných, často velmi nákladných a složitě integrovatelných systémů, nasadili ve společnosti Foxconn DRC odborníci z ARBES Technologies.
Společnost Foxconn vybudovala v České republice nové vývojové centrum Foxconn DRC, ve kterém potřebovali systém pro řízení projektů a dalších procesů spojených s provozem firmy, který zvládne celou škálu funkcionalit. „Měli jsme zkušenosti s obdobnými issue-tracking systémy a v nově vzniklé firmě Foxconn DRC jsme chtěli mít ten nejlepší. Zvolili jsme systém JIRA a jako dodavatele společnost ARBES Technologies, kvůli jejich zkušenostem s konfigurací, customizací a provozem tohoto řešení,“ říká Milan Kůs, vedoucí projektové kanceláře, ze společnosti Foxconn DRC.
Hlavním cílem bylo najít software, jenž umožní podporu existující vývojové metodiky Foxconn DRC v JIRA Software a základ pro B2C service desk v JIRA Service desk a také zprovoznit intranet v prostředí systému Confluence. Ze začátku projektu se zdálo, že to bude pro ARBES triviální úkol, protože implementace měla spočívat mimo základní konfiguraci hlavně v převzetí funkcionalit, na kterých jsme v ARBESu v rámci JIRA a Confluence pracovali poslední dva roky. Postupně se však ukázalo, že některé funkcionality je nutné v menší nebo větší míře upravit a také, že ve Foxconnu DRC potřebují v řešeních Atlassian i funkcionality, které ARBES substituuje jinými systémy. Příkladem může být vývojová metodika anebo zobrazování nepřítomností a služebních cest zaměstnanců.
V ARBESu je oproti Foxconnu DRC rozdílné složení projektových týmů, na základě čehož bylo nutné upravit implementaci agilní metodiky vývoje v systému JIRA. Při této úloze bylo také ve velké míře využito know-how a zkušenosti managementu společnosti Foxconn DRC s agilními projekty. „Dalším problémem, na který jsme v průběhu realizace narazili, byl kalendář nepřítomnosti. Vyvinuli jsme pro Foxconn DRC plugin ARBES Calendar, který zobrazuje nepřítomnosti a služební cesty zaměstnanců přehledně přímo v JIRA,“ přibližuje Tomáš Štalmach z ARBES Technologies.
Řešení JIRA bylo odborníky ARBESu ve spolupráci s Foxconn DRC napojeno také na mzdový systém Pamica, což umožňuje lepší schvalování výkazů práce, vylepšenou práci s dovolenými. Do budoucna přibude také zjednodušování zástupů v rámci projektových rolí.
Odborníci z ARBES Technologies díky platformě JIRA ve spojení s Confluence vytvořili ideální řešení, které dokáže nahradit velké množství samostatných, často velmi nákladných a složitě integrovatelných systémů. „S řešením JIRA se nám daří optimálně řídit práci na agilních projektech vývoje softwaru,“ říká Milan Kůs, vedoucí projektové kanceláře Foxconn DRC. Jedná se o hlavní IT systém pro celou společnost, zajišťuje efektivní řízení projektů, schvalování, vykazování hodin a podobně. Management získal snadno dostupný přehled o situaci ve firmě s možností generování reportů. Řešení také podporuje snadnou koordinaci práce na projektech s ostatními členy týmu. „Sto procent odpracovaných hodin je v systému JIRA přiřazeno úkolům, na kterých zaměstnanci pracovali,“ přibližuje Milan Kůs.
O společnosti Foxconn DRC
Foxconn DRC poskytuje evropským zákazníkům služby v oblasti designu a HW/SW vývoje. Toto zahrnuje kompletní vývoj elektro zařízení (například spotřební elektronika), design jejich vzhledu, výběr materiálů a jejich vlastností a následnou přípravu pro výrobu. Ve spolupráci s výrobními podniky Foxconnu umožňuje případně nabídnout i výrobu výsledného produktu. Foxconn DRC se zaměřuje především na vývoj produktů v oblastech Smart Home/Office/City, Smart Energy, Automotive, obecně IoT. Vytváří cloudové služby spojující jednotlivé produkty do jakýchsi komunit, což jim umožňuje sdílet data a s pomocí prediktivní analýzy zpětně lépe optimalizovat funkcionalitu jednotlivých zařízení. Benefitem pro zákazníka může být například vyšší úspora energie a podobně. Jedním z dalších cílů Foxconn DRC je přinést na evropský trh existující produkty vývojových center Foxconnu v Číně a na Taiwanu. Zde se jedná především o modifikaci těchto produktů tak, aby splňovaly evropské normy a legislativu.
O společnosti ARBES Technologies
Společnost ARBES Technologies byla založena v roce 1991. V průběhu své mnohaleté působnosti získala společnost ARBES bohaté zkušenosti v oblasti tvorby, vývoje a podpory softwarových řešení. Portfolio informačních systémů skupiny ARBES Technologies tak zahrnuje komplexní a nejnovější řešení pro retailové a privátní bankovnictví, správu investičního portfolia, obchodování s cennými papíry, správu a distribuci otevřených podílových fondů, finanční leasing a řešení pro enterprise content management a business proces management. Od roku 2011 se ARBES také věnuje rozvoji řešení pro správu obsahu a podporu obchodních procesů na platformách Alfresco a Documentum. Od roku 2014 dodává kompletní řešení pro leasingové společnosti, integruje biometrické podpisy a sleduje nové technologické trendy, které zakomponovává do svých řešení.