Letenky Google a Destinace na Googlu: Dvě nové služby v češtině, s nimiž snadno naplánujete dovolenou

Dneškem spouští Google dva nové produkty, s nimiž uživatelé naplánují dovolenou ještě snadněji: Letenky Google a Destinace na Googlu. Obojí v českém jazyce.

Google přináší i do České republiky dvě aktualizace pro svůj Vyhledávač, které pomohou zejména cestovatelům. Službou Destinace na Googlu se snaží lidem usnadnit orientaci v nepřeberném množství informací o turistických cílech, destinacích, památkách, ubytování a dopravě. Většina uživatelů očekává, že tyto informace získá na svém mobilním zařízení a přímo v prostředí Vyhledávače. To dokládají statistiky, které jen za uplynulý rok zaznamenaly 50% nárůst dotazů týkajících se cestování z mobilních telefonů. Celkově se na mobilech odehraje až 87 % online dotazů ohledně plánování cest (Google Luth Research, 2015).

Na tuto změnu chování uživatelů odpovídá Google právě službou Destinace na Googlu, která umožňuje získat hned v počáteční fázi plánování obecný přehled o možnostech a cenách letů i ubytování. Stačí do Vyhledávače Google napsat název kontinentu, státu, či země a „destinace“, „dovolená“ či předmět vašeho zájmu (např. „architektura“, “pěší turistika”, “kultura” aj.). Můžete tedy napsat např. „Praha destinace“ či „Evropa pláže“. Poté se vám zobrazí interaktivní karty pro danou lokalitu. Destinace poskytují obecný přehled o více než 2000 nejnavštěvovanějších místech vč. oblíbených aktivit v místě, počasí v jednotlivých obdobích, videí a detailech o turistických sezónách. Poradí kdy cestovat, kdy je v lokalitě nejméně turistů a nejlepší počasí. Uživatelé mohou prozkoumat i oblíbené itineráře, které jsou založeny na skutečném chování uživatelů a ukáží nejoblíbenější turistická místa a nejvhodnější trasu, která je spojuje.

Druhá dnes spuštěná aktualizace Vyhledávače Google nese název Letenky Google. Ta ušetří už i českým uživatelům čas při vyhledávání, porovnávání a nákupu letenek. Službu je možné nalézt buď zadáním konkrétní domény google.cz/flights, nebo vyhledáním „Letenky Google“ ve Vyhledávači. Vyhledávání letů pomůže uživatelům najít, srovnat a zarezervovat vnitrostátní či mezinárodní lety od desítek poskytovatelů. Uživatelům tato služba přináší okamžitý přehled, kdy jsou letenky do destinace nejlevnější, tipy na úsporu peněz při volbě alternativního data odletu či letiště, možnost prozkoumat kam se lze dostat např. během tříhodinového letu nebo za určitou cenu. Uživatelé si mohou nastavit upozornění a dostávat tak informace o tom, kdy se předpokládá, že se cena vybraných letenek změní.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než sto čtyřicet lokalizovaných služeb, kromě Vyhledávače Google, který se pro české uživatele stal jedničkou, přinesl také služby jako Mapy Google, prohlížeč Chrome, video portál YouTube, Překladač Google nebo operační systém Android a multimediální platformu Google Play. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Consumer Barometer, Global Market Finder a další. Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice. Více informací na media centru pro české novináře www.google.cz/press nebo na google.com/+googlecr.