Black Friday vloni do českých e-shopů nalákal o 41 % více návštěvníků

Black Friday je pro firmy podnikající v oblasti e-commerce jedním z nejdůležitějších dní v roce. Společnost RTB House očekává, že ve srovnání s loňským rokem dosáhnou letošní prodeje v e-shopech ještě lepších výsledků.

2017-06-27 17_32_04-RTB House

Black Friday se v tomto roce uskuteční 24. listopadu. E-shopy při této příležitosti zaznamenávají první výrazný nárůst prodejů v předvánoční sezoně.

Podle odhadu Adobe Digital Insights překonaly online prodeje související s Black Friday v loňském roce hranici 3 mld. dolarů. Očekává se, že tato čísla ještě během letošního roku narostou v důsledku zvětšující se chuti utrácet v e-shopech. Zákazníci, kteří se chtějí vyhnout davům v obchodech a zároveň ušetřit čas, raději volí právě možnost online nákupu.

Objemy prodejů v období Black Friday rostou každý rok

Společnost RTB House, která patří k předním poskytovatelům retargetingové technologie a působí celosvětově, analyzovala stovky kampaní svých klientů s cílem zjistit, jak se v meziročním srovnání vyvíjí oblíbenost Black Friday.

V porovnání s rokem 2015 přišlo vloni na Black Friday do e-shopů o 106 % více zákazníků, kteří realizovali o 204 % více konverzí. U příležitosti Black Friday v loňském roce navštívilo e-shopy oproti listopadovému průměru o 65 % více lidí, kteří udělali o 170 % více konverzí.

V České republice Black Friday vloni do e-shopů v porovnání s listopadovým průměrem přilákal o 41 % více návštěvníků, kteří na rozdíl od běžných listopadových dnů udělali o 92 % více transakcí. V porovnání s Black Friday v roce 2015 počet konverzí vzrostl o 26 %. V loňském roce u příležitosti Cyber Monday české e-shopy zaznamenaly o 16 % více návštěv. Zákazníci dokončili v porovnání s běžnými listopadovými dny o 24 % více transakcí. Je vidět, že Cyber Monday v Česku svou oblíbenost teprve získává.

Vladimír Houba, regionální ředitel RTB House, předpovídá, že se Black Friday bude tento rok těšit ještě větší popularitě.

“V loňském roce byla míra konverzí v období Black Friday o 70 % lepší v porovnání s průměrnými hodnotami za listopad 2015. Investice do online reklamy stále narůstají a roste také počet lidí, kteří si nákupy v e-shopech oblíbili. Proto se domníváme, že letošní Black Friday překoná všechny dosavadní rekordy,” vysvětluje Houba.

Personalizovaný retargeting je důležitým nástrojem, díky němuž mohou být v období Black Friday zákazníkům zobrazovány bannery odpovídající jejich preferencím. Využití umělé inteligence a algoritmů hloubkového učení při realizaci retargetingových kampaní umožní marketérům zobrazovat právě ty produkty, o něž má zákazník největší zájem.

Retargetingové kampaně mohou být také uzpůsobeny potřebám jednotlivých obchodů například tím, že jsou připraveny nové kreativy, které osloví specifickou kategorii zákazníků. Například ty, kteří již delší dobu nebyli na webu nebo se naopak nedávno zajímali o specifickou kategorii zboží.

O RTB House

RTB House je přední společnost s celosvětovou působností, která poskytuje pro své klienty nejmodernější retargetingová řešení. Využitím proprietárních technologií pro nákup reklamního prostoru a algoritmů hloubkového učení RTB House pomáhá inzerentům zvyšovat prodeje a tím přispívá k naplňování jejich krátko-, středně- a dlouhodobých prodejních cílů.  

Společnost vznikla v roce 2012 a v současné době zajišťuje více než 1 000 kampaní na více než 40 trzích. Působí v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, v Asii a Tichomoří a dále v Latinské Americe. Tým se skládá z více než 200 odborníků a stále se rozrůstá.

Více informací se dozvíte na: www.rtbhouse.com