4. 12. 2017 – Vypadá to, že elektronika bude hned po hračkách hitem letošních Vánoc. Datart zaznamenal během prvního adventního víkendu meziroční třetinový nárůst v počtu návštěvníků svých prodejen. O první adventní neděli také vzrostly tržby e-shopu Datartu o 55 % ve srovnání s loňským rokem.
„O první adventní neděli nám tržby e-shopu vzrostly o 55 % ve srovnání s loňským rokem. Je to i díky rostoucímu počtu prodejen, které slouží zároveň jako výdejní místa e-shopu. Do prodejen si zákazníci zatím spíše chodí zboží prohlédnout. Hodně se také ptají našich elektrospecialistů a je vidět, že dárky ještě vybírají. Předpokládáme, že se pro ně vrátí po výplatě,“ hodnotí Iva Pavlousková, tisková mluvčí Datart.
Největším hitem v nákupech o prvním adventu byly mobilní telefony. „Dále jsme zaznamenali zájem o herní konzole, produkty péče o vlasy, především luxusnější kovové fény, dále o kompaktní fotoaparáty s výměnnými objektivy, drony, sportovní hodinky a náramky. Oproti loňskému roku vzrostl zájem hlavně o televizory, zejména o ty větší s velikostí obrazovky 55“ a více,“ upřesňuje Iva Pavlousková.
Ze značek zákazníci Datartu nejvíce nakupovali mobilní telefony Apple a Samsung, dále Lenovo, Huawei a Nokia, která letos slaví velký návrat. U fénu a žehliček na vlasy jasně kralovala značka Valera.
O společnosti DATART INTERNATIONAL, a.s.
Datart je přední maloobchodní prodejce zaměřený na spotřební elektroniku. Na českém a slovenském trhu působí již od roku 1990. V současné době má 51 kamenných prodejen, 6 Datart kuchyňských studií a 2 e-shopy. Společnost zaměstnává 1 200 pracovníků a disponuje vlastním distribučním centrem. Ve finančním roce 2016/2017 provozní výsledky hospodaření dosáhly 43, 4 miliónů Kč a čistý obrat přes 5,8 miliard Kč. V tomto roce Datart pokračuje v expanzi, modernizuje jednak stávající a zároveň otevírá nové prodejny.