Věrnostní programy stále fungují. Chce to jen vědět, po kterém sáhnout

Když aerolinky American Airlines v osmdesátých letech představily historicky první věrnostní program, vnesly na trh velmi účinný nástroj v boji o přízeň zákazníků. Dnes je možností věrnostních programů hned několik a s novými technologiemi navíc přibývají další. Který je nejlepší?

Průměrný český zákazník si v peněžence nosí alespoň deset věrnostních kartiček, osm z nich pak využívá aktivně. Češi prostě na benefity plynoucí z věrnosti slyší, byla by proto škoda zavírat před tímto faktem oči a nevyužít výhody, která se sama nabízí. Mnohdy přitom stačí jen malá investice a vybrat ten správný věrnostní program, který padne vašemu podniku jako ulitý.

Snadno a levně? Zkuste razítka

Papírové razítkovací karty fungují jednoduše a efektivně, náklady na jejich zřízení jsou většinou v řádu několika tisíc korun. Jsou přehledné, zaručeně motivují k další návštěvě a zákazník se nemusí registrovat. Na druhou stranu se snadno poškodí a zákazníci je musí stále nosit při sobě. Z kartiček také nezískáte žádná data a neumožňují přímou komunikaci se zákazníkem.

Plastové karty jsou účinné, ale drahé

K výhodám plastových karet patří ucelený přehled o počtu zákazníků v programu a možnost zasílání newsletterů na e-mail, který většinou k registraci lidé uvádějí. Vysoké náklady na IT, grafické návrhy, výrobu a distribuci, mnohdy v desítkách tisíc korun, si ale nemůže dovolit úplně každý. Zákazníky často také odrazuje zdlouhavé vyplňování registračních formulářů a sdělování osobních údajů.

Budoucnost patří elektronice

Jak propojit benefity plastových a papírových věrnostních karet a získat ještě něco navíc? Možná cesta je využití služby NeoBonus, která stojí na webovém rozhraní pro správu programu a aplikaci v mobilech zákazníků. Ceny se pohybují v řádu stokorun měsíčně, navíc je to bez kartiček. Jako bonus přitom dostanete přístup ke statistikám a analýzám, hodí se i možnost oslovit zákazníky přímo do mobilů. Jedinou nevýhodou je instalace nové aplikace do chytrého telefonu, ale to je omezení pouze pro velmi úzkou skupinu zákazníků. Většina dnes již smartphone má a ví jak používat.

Jak vybrat to správné pro vás?

Vybrat si mezi nabídkou je jednodušší, než se na první pohled zdá. Položte si základní otázku, kdo jsou vaši zákazníci: mají raději tradiční fyzické karty, nebo upřednostní nové technologie? Nevadí jim vyplňovat registrace, sdělovat své osobní údaje a nosit kartičky, nebo by raději zůstali flexibilní? Pokud jde o tu druhou skupinu s potenciálem vykročit směrem do třetího tisíciletí, elektronický program byste rozhodně měli zvážit. Jeho univerzálnost, flexibilita, statistiky a cílení a v neposlední řadě snadná komunikace totiž dokáže více než kdejaká kartička z peněženky. Chcete zkusit výhody mobilního věrnostního programu na vlastní kůži? Objevte NeoBonus a okamžitě získejte výhody, které přináší.