- Komerční spuštění přichází po čtyřměsíčním pilotním programu spuštěném v červnu
- Pilotnímu spuštění předcházelo šestnáct měsíců intenzivního vývoje
- Startup miliony korun hned v počátku startupový inkubátor UP21
- Služba má globální ambice
- Vistag je nově součástí akcelerátoru Startupyard, který si ho vybral pro své desáté akcelerační kolo
Praha 1. listopadu 2018 – Český startup Vistag, který je součástí inkubátoru UP21, oficiálně komerčně spustil systém pro oživování fotografií. Vistag přináší e-shopům, mediálním domům a všem tvůrcům online obsahu inovativní způsob označování fotografií, kterému jsme si přivykli na sociálních sítích Facebook a Instagram. Inteligentní tagy umožňují rozšířit informace o tom, co je na fotografiích zobrazeno. Tagy umí po pouhém najetí kurzoru myši rozšířit informace o fotografii, upozornit na zajímavý odkaz nebo třeba na cenu zobrazovaného zboží s odkazem na prodejní stránku. V pilotní fázi začalo Vistag používat necelých 200 českých e-shopů jako ZOOT nebo Freshlabels, kteří na na svých blozích provazují fotky s e-shopem. Data ukazují, že si tyto “vistagy” zobrazí 14 % návštěvníků, stráví na nich přibližně 10 vteřin a každý druhý (6,5 % ze všech návštěvníků) se proklikne na prodejní stránku produktu. Data vychází z více než 1,6 milionu návštěv na stránkách s vistagy.
„Lidé se dnes rozhodují především vizuálně a prokliky v textech doprovázejících fotografie k úspěšnému prodeji často nestačí. Instagram a Facebook navíc už dávno přišel s tagy, které označují výrobce na fotkách. Vymysleli jsme proto jednoduchý způsob, jak prokliky implementovat do fotografií na webech a propojit je s konkrétními produkty nebo informacemi o nich. Přidělování jednotlivých vistagů je navíc velmi jednoduché a intuitivní,“ vysvětluje Přemysl Koudela, zakladatel a CEO startupu Vistag. Vistag, jehož název je zkratkou “Visual Tagging”, svoji argumentaci opírá o fakt, že na otevřených informacích z vistagů strávili návštěvníci zapojených e-shopů 35 500 hodin.
Rozjezd v Česku a globální ambice
“Ve Freshlabels jsme se od začátku snažili vytvářet originální vizuální obsah. Umožnit zákazníkům dostat se z obsahu ke konkrétním produktům, které je zaujaly, bylo ale hodně složité a nepružné. Vistag jsme se rozhodli vyzkoušet právě z toho důvodu,” říká ředitel marketingového oddělení Freshlabels Jan Bouška a dodává: “Reakce zákazníků jsou pozitivní. Stejně jako reakce od našeho contentového týmu, kterému se s nástrojem dobře pracuje.”
V Česku přišel startup s podobným řešením jako první a mizivou světovou konkurenci podstatně převyšuje jednoduchostí procesu tagování. K jeho používání totiž není zapotřebí člověk s programovacími dovednostmi. „Zatím jsme ve světě nenarazili na nikoho, kdo by dokázal zjednodušit cestu k tagování tak jako my. Za malý poplatek poskytneme speciální skript, díky kterému proces vložení jednoho tagu zkrátíme z jednotek minut u konkurence na 10 sekund u našeho Vistagu,“ říká Koudela.
Zakladatel projektu si od něj přitom slibuje podstatně víc než úspěch na domácím hřišti. Firma vnímá český trh jako dobrý start, ale momentálně se poohlíží po strategickém investorovi, který by umožnil expanzi služby na zahraniční trhy. Vzhledem ke stále vzrůstající dominanci vizuálního obsahu v komunikaci je dle zakladatele projektu a prvního investora – inkubátoru UP21 – globální ambice opodstatněná. Fakt potvrzuje, že v období od 15. září do 15. října přidaly spolupracující e-shopy na své stránky 3 500 fotografií, které zaznamenaly přes 360 tisíc zhlédnutí, jak ukazují data Vistagu. „Pracujeme na tom, aby se z Vistagu stal přední nástroj nejen pro vizuální tagování, ale také pro analýzu dat,” doplňuje Koudela.
Základní verze Vistagu je zdarma, k mání je i rozšíření za 30 amerických dolarů nebo plně personalizovaná varianta začíná na 150 dolarech měsíčně.
Více o Vistagu
Vistag je český startup, který pod vedením Přemysla Koudely vyvinul unikátní nástroj na označování produktů na webových fotografiích. Funkce takzvaných shoppable images, která byla dlouho doménou sociálních sítí, se díky Vistagu dostává do rukou e-shopům a dalším webům, jejichž obchodní model zcela nebo zčásti závisí na přímém prodeji obsahu. I díky snadné implementaci a intuitivnímu ovládání zvyšuje nástroj konverzní poměr i konverze samotné až o třicet procent a využívají jej značky jako Samsung, Zoot, Freshlabels, Vemzu, Different či Queens.