V listopadu 2011 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě více než 411 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu výdajů o 24,2 milionů korun. Největším zadavatelem byla i v měsící listopadu společnost Tchibo, která nakoupila internetovou reklamu v hodnotě 17 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)
Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, zadavatelé v listopadu 2011 nakoupili online reklamu v hodnotě 411 milionů korun. Meziměsíčně se jedná o pokles výdajů o 5,6 %. Ve srovnání s rokem 2010 výdaje klesly o 16,5 % (81,4 mil. Kč).
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se už od září 2011 opakovaně umisťuje společnost Tchibo, která v listopadu nakoupila internetový reklamní prostor v hodnotě přes 17 milionů korun. Internetovou reklamu v ceníkové hodnotě přes deset milionů zakoupil také internetový aukční portál Aukro (12,8 milionů Kč).
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinzerovalo více než 374 milionů korun v ceníkových cenách. Oproti měsíci říjnu tito provozovatelé zaznamenali pokles o 9,34 %.
AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.
Tabulka 1: Top 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (listopad 2011) |
Cena (říjen 2011) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
170 822 775 Kč |
176 528 579 Kč |
-3,23% |
Centrum Holdings |
65 569 467 Kč |
68 577 090 Kč |
-4,39% |
MAFRA |
49 982 255 Kč |
73 331 341 Kč |
-31,84% |
Mladá fronta |
18 164 486 Kč |
22 443 956 Kč |
-19,07% |
Ringier Axel Springer |
16 340 078 Kč |
16 285 870 Kč |
0,33% |
Impression Media |
12 690 119 Kč |
13 489 959 Kč |
-5,93% |
Economia |
12 555 690 Kč |
14 512 558 Kč |
-13,48% |
Allegro AdMarket |
11 215 200 Kč |
14 153 148 Kč |
-20,76% |
CET 21 |
9 838 082 Kč |
7 752 875 Kč |
26,90% |
Internet Info |
7 126 263 Kč |
5 772 496 Kč |
23,45% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 10-11/2011
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.