Bratislava, 4. 3. 2019 – Největší český online prodejce Alza.cz testuje na Slovensku rozvoz zboží pomocí nákladních elektrokol. Novou službu spustil e-shop vloni na podzim nejprve v centru v Bratislavy, kde v pilotním provozu dokázal doručit cca 300 zásilek měsíčně. Letos chce tento typ přepravy více rozšířit. Výhodou je zejména snadné doručování i v dopravní špičce a šetrnost vůči životnímu prostředí.
V současné době má Alza na Slovensku ve své flotile 3 nákladní elektrokola, jimiž obsluhuje primárně pěší zóny a oblast starého města Bratislavy. V rámci rozvozového dne zvládne jedno kolo doručit v průměru až 13 objednávek denně, což je zhruba polovina toho co klasická dodávka. Kurýři vyjíždějí do ulic denně od pondělí po pátku bez ohledu na počasí. Víkendy mají z důvodu slabší poptávky prozatím volné. Výběr zboží k doručení cyklokurýrem je přitom velmi široký, kromě XXL produktů dokáže dopravit téměř jakýkoliv artikl. Zatím největší perličkou testovacího provozu byl převoz 65“ televize, 12 ks monitorů nebo sušáku na prádlo a žehlícího prkna.
Hlavním důvodem pro zavedení nového typu ekologické přepravy bylo problematické centrum Bratislavy, kde platí pro nákladní automobily celá řada omezení (možnost obsluhy jen na ranní hodiny nebo dokonce úplný zákaz vjezdu motorových vozidel atd.). Povolení do těchto zón uděluje magistrát hlavního města jen výjimečně, a to za nemalý poplatek 4000 €. Naopak kolo nelimituje v centru téměř nic, což přináší firmě obrovské možnosti do budoucna.
Alza díky cyklokurýrům šetří nejen náklady, ale i životní prostředí. Pilotní provoz ukázal, že jen ve slovenské metropoli firma měsíčně uspoří až 150 l paliva a víc než 300 kg CO2. Zavedení nové služby vyvolalo pozitivní ohlasy i mezi bratislavskými zákazníky, někteří dokonce tento typ dopravy sami poptávají. I z tohoto důvodu e-shop během podzimu rozšířil rozvoz také do městské části Petržalka, Ružinova a do dalších podobně vzdálených lokalit. Letos chce přidat ještě další místa v Bratislavě a uvažuje se i o rozšíření do Prahy.
O společnosti Alza.cz a.s.
Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2018, ve kterém Alza utržila 25 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, doručování do tzv. Alza HomeBoxu, platba a prodej BTC a LTC ve vlastních platebních automatech, nabídka elektromobilů on-line, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, výuka na VŠE, výrobky vlastní značky AlzaPower, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium,. Za své úspěchy získala řadu ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi prodejci elektra, Křišťálovou Lupu, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 64 neziskových organizací. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.