- Albert podporuje inovace i udržitelnost. Ve všech svých obchodech zavedl účtenky bez obsahu fenolu (BPA).
- Investice do nového materiálu bez BPA činí tři miliony korun ročně. Výhody bezfenolového materiálu ocení nejen zákazníci, ale i pokladní.
- V loňském roce si zákazníci od pokladen obchodů Albert odnesli účtenky o délce celkem 56 tisíc kilometrů.
- Novinkou je i tisk povinných údajů na rubovou stranu. Délka účtenek se tak zkrátila o pětinu.
Pokladní pásky bez obsahu BPA jsou šetrnější k životnímu prostředí i k lidskému zdraví, zvláště pokladních, kteří manipulují s účtenkami každý den. „Náklady na materiál bez fenolu narostly oproti těm původním přibližně o tři miliony korun,“ říká k novým účtenkám Roman Bartišek, člen nejvyššího vedení společnosti Albert. „Ročně přitom v našich prodejnách vydáme zákazníkům přes 700 tisíc kotoučů pokladní pásky. To je více než 56 tisíc kilometrů materiálu,“ vypočítává.
Nižší spotřebu pásky zajistí i nový způsob potisku účtenek. Vybrané údaje, které je obchodník povinen na účtenky ze zákona uvést, nyní Albert tiskne na rubovou stranu. „Aktuální úspora materiálu se pohybuje řádově okolo 20 %, rádi bychom postupně dosáhli zkrácení účtenek až o třetinu,“ uvádí Roman Bartišek a dodává: „U běžného nákupu tvoří přes třetinu délky účtenky povinné údaje, jako je název a sídlo společnosti či údaje spojené s elektronickou evidencí tržeb. Ideálem do budoucna by byla účtenka plně elektronická, která je k životnímu prostředí nejšetrnější, a kterou již známe ze zahraničí.“
Zavádění inovace probíhalo postupně od června až do prosince loňského roku. V současnosti již zákazníci Alberta dostanou účtenky potištěné z obou stran a bez obsahu fenolu ve všech více než 300 obchodech.
Inovace a udržitelnost ruku v ruce
Albert podporuje inovativní řešení i péči o lokální komunity a životní prostředí dlouhodobě. Od ledna tohoto roku Albert rozšířil sortiment papírových tašek. V únoru pak zahájil testování elektronických cenovek, které šetří papír a tím i životní prostředí a čas zaměstnanců, zákazníkům přinášejí ještě větší přehlednost v doplňkových informacích a produktech.
Albert
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
- Albert získal již třikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže.
- V roce 2017 byl Albert oceněn stříbrným certifikátem v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku.
- Úzká spolupráce s lokálními dodavateli umožňuje obchodům Albert dlouhodobě nabízet tuzemské potraviny. Albert byl vůbec prvním obchodním řetězcem v zemi, který navázal spolupráci s regionálními pekaři. Dnes jich prodejny po celé zemi zásobuje šest desítek.
- Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Modernizací prošlo v roce 2018 na sedm desítek supermarketů. Ve zcela novém konceptu Albert představil také několik hypermarketů ve velkých českých i moravských městech, jako jsou Mladá Boleslav, Olomouc, Praha nebo Teplice. Součástí modernizace je nové vybavení, způsob vystavení zboží, vzdušnější vzhled interiéru a využití moderních technologií. Zákazníci se mohou těšit i na speciální oddělení „Zdravě s Albertem“.
- V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
- „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost.
- Obchody Albert nabízí zákazníkům několik privátních značek: nejširší je řada Albert, která zahrnuje výrobky srovnatelné se značkovými, ale za nižší ceny; řada Albert Excellent nabízí špičkové produkty, které už zákazníci nemusí hledat ve specializovaných prodejnách. V řadě AH Basic jsou pak produkty denní spotřeby za skvělé ceny.
- Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. Novinkou v sortimentu vlastních značek je Albert Fresh Bistro. Jde nejen o ucelenou řadu výrobků, ale o celý unikátní koncept rychlého, ale zdravého stravování z kvalitních čerstvých surovin. V Albertu naleznou zákazníci také produkty americké módní značky Cherokee a kosmetiku Etos s více než stoletou tradicí.