Ruku v ruce s postupnou digitalizací televizního vysílání jde i obnova televizní vybavenosti českých domácností. Podle výsledků Kontinuálního průzkumu, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje společnost MEDIARESEARCH, má již 10 % TV domácností alespoň jeden televizor s plazmovou obrazovkou a více než pětina vlastní televizor s Full HD rozlišením. Více než 4 % televizních domácností vlastní televizor, který podporuje připojení k internetu. (TZ)
Digitalizace mnohé z domácností přiměla k nákupu nového televizního zařízení. Jak tedy vypadá současný stav televizní vybavenosti v České republice? Bezmála 28 % televizních domácností vlastní více než jeden televizor. Necelých 40 % TV domácností je vybaveno televizí s LCD obrazovkou, 10,4 % s obrazovkou plazmovou a 3,5 % obrazovkou LED. Alespoň jednu televizi s klasickou, skleněnou CRT obrazovkou vlastní necelých 60 % TV domácností. Více než polovina (53,2 %) domácností uvádí, že vlastní televizor se širokoúhlou obrazovkou (16:9). Standardní poměr stran 4:3 zmínilo 56,6 % domácností.
Full HD rozlišení na alespoň jednom ze svých televizorů deklaruje 22,4 % televizních domácností, HD ready nebo HDTV ready 16,5 % a standardní rozlišení obrazu v průzkumu zmínilo 64,8 % televizních domácností.
Televizi s podporou připojení k internetu uvedlo 4,2 % dotázaných.
Televizní pořady v online archivech televizních stanic sleduje v ČR 13 % lidí
Možnost sledovat televizní vysílání máme nejenom na obrazovkách televizorů. 13,1 % respondentů starších 4 let odpovědělo, že alespoň jedenkrát týdně sleduje televizní pořady v archivech televizních stanic, živé vysílání přes internet deklarovalo 5,5 % dotázaných. Televizní vysílání na mobilním telefonu si jednou do týdne pustí 0,4 % Čechů.
Kontinuální výzkum je průběžný monitoring podrobné struktury české televizní populace, jejího chování, televizní vybavenosti a změny v oblasti příjmu televizního vysílání.
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
Asociace televizních organizací – ATO (www.ato.cz ) je zájmové sdružení, zajišťující od roku 1997 realizaci a koordinaci společného výzkumu elektronického měření sledovanosti televize v České republice metodou TV metrů, tzv. Projekt elektronického měření – PEM. Cílem sdružení je chránit i společné zájmy členů sdružení související s provozováním televizního vysílání. V současné době jsou řádnými členy ATO provozovatelé televizního vysílání Česká televize, CET 21 spol. s r.o., FTV Prima spol. s r.o. a Asociace komunikačních agentur České republiky, která sdružuje přední agentury působící v oblasti televizní reklamy. Dne 26. 5. 2009 se přidruženým členem ATO stala společnost Barrandov Televizní Studio, a.s., od 15. 12. 2009 je přidruženým členem i mediální zastupitelství At Media CZ.