APRA oznamuje novinky k letošnímu ročníku oborové soutěže LEMUR. Místo 22 kategorií jich bude 33, včetně kategorie Tváře v PR

Praha, 22. ledna 2020 – Asociace Public Relations agentur (APRA) otevírá již patnáctý ročník oborové soutěže LEMUR – Česká cena za public relations. V letošním ročníku je pro soutěžící připravena celá řada novinek. Kromě rozšíření kategorií se mohou zájemci o soutěž těšit na workshop s nejlepšími projekty loňského ročníku. Uzávěrka přihlášek je 1. března, vyhlášení výsledků se uskuteční 11. června 2020 na slavnostním večeru v Centru současného umění
DOX+ v Praze.

I v letošním ročníku pořadatelé soutěže připravili celou řadu novinek. Nejpodstatnější změnu zaznamenal počet kategorií, do kterých mohou soutěžící své projekty hlásit. Z dosavadních 22 kategorií se prostor pro soutěžní klání rozšířil na 33 kategorií. „Reagovali jsme na podněty soutěžících, poroty (nebo hodnotitelů?) a také na vývoj oboru public relations. Soutěžní kategorie jsme upravili a rozšířili zejména v oblasti komunikačních nástrojů a osobností v PR,“ popisuje změny Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA. Zásadní novinku, kterou organizátoři soutěže připravili je zavedení kategorie „Tváře v PR.“ „Rozšířili jsme soutěž o novou podkategorii, ve které získají speciální cenu tiskový mluvčí státní správy a tiskový mluvčí soukromého sektoru,“ doplňuje výčet novinek Hoblík. Mluvčí budou nominováni odbornou veřejností prostřednictvím nominačního formuláře a jejich kvality bude hodnotit porota složená ze zástupců médií a odborníků.

Uzávěrka přihlášek do letošního ročníku soutěže je 1. března, výherci budou oceněni na slavnostním večeru, který proběhne 11. června 2020Centru současného umění DOX+ v Praze.

Od pondělí 20. ledna se mohou také hlásit zájemci do workshopu „Jak vyhrát Lemura 2020“, který je věnován nejzajímavějším projektům loňského ročníku a radám, jak zpracovat přihlášku, aby soutěžící se svým projektem v soutěži měli co největší možnost na úspěch. Chybět nebude ani prezentace nejúspěšnějšího projektu soutěže Young Lions, kterou APRA v letošním roce podporuje a stala se i jejím partnerem. „Účastníci workshopu budou mít možnost nakouknout pod pokličku nejzajímavějších loňských projektů, načerpat inspiraci a získat přehled o trendech
v oboru,“ upřesňuje obsah workshopu Pavla Mudrochová, ředitelka APRA. Workshop proběhne 26. února v odpoledních hodinách v Centru současného umění DOX+. 

LEMUR – Česká cena za Public Relations

Profesní soutěž je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou PR projekty realizované v období roku 2018 až do března 2019, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele. Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na webových stránkách soutěže. Další informace jsou dostupné i na FB profilu, Instagramu a Twitteru soutěže.

O Asociaci public relations (APRA)

APRA (Asociace public relations) je dobrovolné sdružení PR agentur a odborníků v komunikaci působících na území České republiky. Vznikla jako odborné sdružení, jehož prvořadým posláním je prezentovat obor PR zejména odborné a klientské veřejnosti, všestranně kultivovat činnost agentur, prosazovat tzv. nejlepší praxi, vytvářet prostor k široké profesní diskuzi a budovat dobré jméno oboru. APRA zároveň garantuje kvalitu nabízených služeb členských agentur prostřednictvím certifikace. Asociace dbá na dodržování etických pravidel dle Stockholmské charty a aktuálně sdružuje 17 českých i zahraničních PR agentur působících na českém trhu a necelou desítku komunikačních a marketingových oddělení společností.