Praha, 10. února 2020 – V únoru každoročně klesá zvýšená návštěvnost sportovních zařízení, která je spojena s plněním novoročních předsevzetí. Podle průzkumu společnosti Sodexo a statistik využívání její permanentky ActivePass nekolísá návštěvnost sportovních center pouze v průběhu roku, ale také během pracovního týdne. Téměř polovina Čechů sportuje alespoň jednou týdně a většina lidí v průzkumu přiznala, že se k pohybu musí přemáhat.
„V lednu dosahuje průměrný Index aktivity, který vychází ze statistik využívání karty ActivePass, 86 bodů. V únoru míra návštěvnosti sportovních center klesá na 73 bodů. Více aktivní začínají být lidé opět po velikonočních svátcích,“ hodnotí každoroční trend Jan Kalenda ze společnosti Sodexo.
Podle statistik využívání karet ActivePass lidé nejvíce sportují v pondělí, v průběhu týdne pak počet vstupů do sportovních center klesá a třeba v sobotu je návštěvnost sportovišť oproti začátku týdne jenom poloviční. To souvisí i s motivací k pohybu. Z průzkumu společnosti Sodexo totiž vyplynulo, že nejčastějším důvodem, proč se lidé „chtějí hýbat“, je vedle zdraví právě možnost odreagovat se od pracovních i osobních starostí. „Sport, a pohyb vůbec, je jedním z efektivních způsobů, jak odbourat stres a vyčistit si hlavu po práci,“ potvrzuje sportovní psycholožka a mentální koučka Kateřina Vejvodová.
Jak často Češi sportují? Téměř polovina respondentů v průzkumu pro Sodexo uvedla, že sportuje alespoň jednou týdně. Čtyři pětiny lidí zároveň přiznaly, že se k tomu občas musí přemlouvat a téměř dvě třetiny lidí si už někdy vyčítaly, když trénink vynechaly. „Je normální, když se nám někdy cvičit nechce. V takovou chvíli je dobré zaměřit se na to, co nám sport přináší a jak se cítíme při tom, když toho dosáhneme. Pomáhá i to, když člověk sportuje pravidelně, a dobrou motivací je, když má předplacenou nějakou permanentku nebo kartu, která z psychologického hlediska slouží jako motivace tuto možnost využít,“ komentuje Vejvodová.
To, kam si lidé chodí zasportovat, se podle průzkumu odvíjí zejména druhu sportu (44 %) a co nejmenší vzdálenosti od místa bydliště nebo pracoviště (32 %). Na lokalitu se přitom ohlížejí především obyvatelé větších měst, jako je například Praha nebo Brno, kde je nabídka sportovišť zároveň největší. Pro vyhledání sportovišť skvěle slouží aplikace ActivePass, která uživatelům na mapě zobrazuje vždy nejbližší zařízení v okolí, přesně podle jejich preferencí. Zároveň usnadňuje registraci vstupu a pro Android a iOS je dostupná zdarma.
ActivePass od společnosti Sodexo spojuje širokou nabídku aktivit pro sport, relax i zábavu. Funguje jako permanentka, jejíž držitel má každý den možnost využít jeden vstup do jakékoliv smluvní provozovny. Nabídka v současnosti čítá 283 různých druhů aktivit na 1322 místech po celé České republice. Kromě tradičních sportovních aktivit se dá permanentka uplatnit třeba i na taneční lekce, saunu, návštěvu muzea nebo zoo, na adrenalinové zážitky i umělecké kurzy.
Poznámka: Index Aktivity Sodexo vyjadřuje týdenní počet vstupů na 100 držitelů ActivePass.
Sodexo v České republice
Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2 000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).