Lidl zahajuje prodej sáčků k opakovanému použití

Lidl do nabídky zařadil nové sáčky k opakovanému použití a pokračuje v redukci plastů u svých privátních značek.

V prodejnách Lidl se loni spotřebovalo více než čtvrt miliardy mikrotenových sáčků. V souladu s odpovědným přístupem k životnímu prostředí proto Lidl přichází s novinkou –  sáčky k opakovanému použití Green Bags. Zákazníci je naleznou u ovoce a zeleniny, kde jsou k dispozici v balení po dvou kusech za 19,90 Kč. „Nabídka sáčků k opakovanému použití jako alternativy k mikrotenovým sáčkům je dalším krokem v rámci naší celofiremní strategie Reset Plastic. Ta je zaměřená na redukci množství plastů u výrobků našich privátních značek, na které usilovně pracujeme,“ vysvětluje jednatel společnosti Michal Farník.

Prvním krokem bylo v březnu 2017 zrušení prodeje jednorázových nákupních tašek. Před ukončením jejich prodeje jich bylo za rok 2016 prodáno více než 27 milionů kusů, což znamená obrovské množství odpadu. V roce 2018 se Lidl zavázal k tomu, že během následujících let (nejpozději do roku 2025) sníží množství plastů u výrobků privátních značek o 20 %, a všechny používané plastové materiály budou recyklovatelné. Tento závazek ke snížení množství plastů a jejich recyklovatelnosti u výrobků privátních značek se týká všech plastových obalů. „Na tomto opatření intenzivně spolupracujeme s našimi dodavateli, kdy u každého jednotlivého výrobku prověřujeme možnosti nahrazení plastového obalu nebo jeho zmenšení. Jako příklad můžeme uvést snížení hmotnosti PET lahví a síly obalové folie u balení 6ks nápojů naší privátní značky Saguaro. Tímto krokem uspoříme až 300 tun plastů (více než 10 milionů lahví) ročně,“ upřesňuje Michal Farník. Obalová folie je navíc bez potisku a tím i snadněji recyklovatelná.

V minulém roce byl rovněž zrušen prodej jednorázových plastových výrobků jako jsou kelímky, brčka, příbory nebo vatové tyčinky. Jen úspora u vatových tyčinek, jejichž plastová tyčinka byla nahrazena papírovou, činí úsporu více než 21 tun plastu ročně. Dalšími kroky bylo například nahrazení těžko recyklovatelného PET sleeve u kefírového a acidofilního mléka papírovou etiketou, snížení tloušťky fólie u vybraných výrobků či zmenšování plastových obalů. Těmito postupnými opatřeními se ročně uspoří dalších více než 37 tun plastu.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 255 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.twitter.com/lidlcz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika